Najveći svetski internet pretraživač Google u pretragama za nabavku robe prikazuje na prvom mestu svoj servis za onlajn prodaju. Rezultati pretraživanja za onlajn prodaju su, prema rečima EU komisije, „pogrešni iz ugla činjenica, prava i ekonomije“. Međutim, u Google-u misle drugačije.
Predsednik Evropske komisije za ravnopravnost konkurencije, Margaret Verštagen, još u aprilu je optužila kompaniju Google da zloupotrebljava svoj monopol i ponaša se protekcionistički prema sosptvenim proizvodima.
Google je juče poslao svoj pisani odgovor, u kome brani svoj stav i odbija predlog EU da prikazuje listirane sve reklame ponuđače tražene vrste proiozvoda.
Google je izneo tri argumentau svoju odbranu: Količina saobraćaja preko njega prema drugim ponuđačima u protekloj deceniji je porasla za 227%, a u zemljama EU osnovano je nekoliko desetina danas velikih onlajn ponuđača robe koji nesmetano trguju i povećavaju svoj biznis; zakonski, internet gigant nije u obavezi da direktno preusmerava korisnike prema svojim rivalima-ponuđačima; EU nije dovoljno uzela u obzir količinu onlajn potražnej robe preko namenskih servisa kao što su Amazon, eBay ili društvene mreže.
Preko Google-a se u Eu ostvari oko 90% ukupnih internet pretraga.