Biznis insajder je postavio pitanje ko će imati najviše koristi od komercijalizacije samovozećih automobila i brzo odgovorio – putnici. Naime, 90% saobraćajnih nezgoda se dešava zbog ljudske greške, pa se očekuje i da će broj istih pasti kada vozilima budu upravljali kompjuteri koji su međusobno umreženi.
Jasno je da bi smanjenje broja nesreća uticalo na pad prodaje auto delova i sl, ali kojim biznisima bi automobili koji sami sobom upravljaju mogli da daju “vetar u jedra”?
U najširem kontekstu svima, a pogotovu kompanijama koje dostavljaju proizvode na kuću i karšering servisima. Uber bi na primer mogao dosta da profitira uz pomoć ove nove tehnologije.
Investirori bi mogli da imaju veliku korist i od ulaganja u kompanije koje rade na razvoju ove “samoupravljačke” tehnologije. Nema mnogo kompanija koje se bave isključivo razvojem ove tehnologije (Google na primer radi na još mnogo projekata) osim nekih manjih firmi koje su fokusirane na proizvodnju delova za “vozila budućnosti” poput Mobileye koja prodaje sistem koji automobilima omogućava da vide prepreke i saobraćajna upozorenja ispred sebe (kao na slici iznad). Akcije ove kompanije su skupe ali obećavaju – njen proizvod će sigurno biti deo automobila koje će proizvoditi veliki igrači na tržištu.
Takođe se očekuje da će veliki svetski dobavljač za autoindustriju Delphi Automotive raditi i za proizvođače samovozećih automobila. Osim njega, zanimljiva je i kompanija Autoliv koja se bavi bezbednosnim sistemima za automobile, od vazdušnih jastuka do sistema za noćni vid, za noćnu vožnju.