Home VestiEkonomija Srboauto, primer porodične kompanije kojoj konstantno raste izvoz

Srboauto, primer porodične kompanije kojoj konstantno raste izvoz

by bifadmin

Istraživanja pokazuju da Srbija ima veliki potencijal u malim, srednjim i porodičnim kompanijama čiji proizvodi sve češće zadovoljavaju najviše svetske standarde u pogledu kvaliteta, načina izrade i primene.

Primer za ovu tvrdnju je, između ostalih, i porodična kompanija “Srboauto”, koje se bavi proizvodnjom i remontom kardanskih vratla svih namena, za sve tipove vozila (vojni, putnički, kombi, kamioni, autobusi) i građevinskih i radnih mašina, industrijskih postrojenja, brodova.

Njeni proizvodi razvijeni su od strane domaćih inženjera po najvišim standardima koji su ujedno pravi dokaz da Srbija ima veliki kadrovski potencijal i dovoljno znanja da se sa ovih prostora u bliskoj budućnosti izvoze vrhunska rešenja za najrazličitije namene u celom svetu.

Na nedavno održanom sajtu naoružanja Partner 2015. Predrag Tomić, direktor kompanije “Srboauto”, je u razgovoru sa potencijalnim poslovnim partnerima iz regije istakao kako je intelektualni, ljudski i resursni potencijal sa ovih prostora još uvek nedovoljno iskorišćen, ali da postoje indicije da će se u narednim godinama to u potpunosti promeniti.

Već sada se ispoljava veliki potencijal proizvoda koji naša mala i srednja preduzeća plasiraju na inostrana tržišta. Prema istraživanjima Ministarstva privrede Republike Srbije i Vlade RS,
strani kupci su najviše zainteresovani za proizvode male privrede, poljoprivredne proizvode, ali i rešenja domaćih porodičnih kompanija. Međutim, i u drugim oblastima se beleži uspeh. Tako je kompanija “Srboauto” poslednjih godina skoro duplirala izvoz, ne zanemarujući i domaće tržište, na kojem je takođe zabeležila rast prodaje.

Slične rezultate kako na domaćem, tako i na inostranom tržištu ostvarila je i kompanija “Pneumatik flex” u vlasništvu kompanije Srboauto koja nudi kompletna rešenja za sve hidraulične sisteme, počev od planiranja, projektovanja, pa do prodaje i servisiranja svih pneumatskih i hidrauličnih sistema.

Stručnjaci kažu da malim i srednjim firmama ide u prilog to što nisu previše birokratizovanje i što njihovo poslovanje nije preterano skupo, a u stanju su da isporuče kvalitetan proizvod i nove ideje. Ispratićemo da li će zaista, kako neki tvrde, u predstojećim godinama čak 70% domaćeg izvoza pripadati rešenjima male i srednje privrede.

Pročitajte i ovo...