Srbija je pre 100 godina bila poznata po izvozu suve šljive na današnje evropsko tržište. Ovaj srpski brend i dan danas ima brojne kupce širom sveta, a najpoznatiji proizvođači su dve čačanske firme, gde je proces sušenja u punom jeku.
Preduzeće „Poljootkup“ više od 10 godina vrši otkup i preradu sirove šljive. Prema rečima suvlasnika ovog preduzeća Miloljuba Đokića proizvodnja je isplativa i ne postoji problem sa plasmanom ovog voća.
On je dodao da se ovaj proizvod prodaje na tržištu Evropske unije – Austrije, Nemačke, Holandije, Francuske, ali i u Rusiji.
„Šljiva je ove sezone imala solidnu cenu, ali je nekontrolisano tržište zadavalo probleme prilikom otkupa. Ono je neorganizovano i najmanje dobije proizvođač. Nekad se kupi i od trećeg posrednika. Kilogram ovog voća plaćamo 45 dinara iz hladnjače“, navodi Đokić.
Jedan deo proizvodnje nađe potrošače na domaćem tržištu, dok se inostranim kupcima ovaj proizvod prodaje na veliko u pakovanjima do 10 kilograma. Đokić kaže da mala pakovanja donose najveći profit i da najviše zarađuju oni koji šljivu pakuju u njih i tako ih prodaju kupcima.
„Oni u marketima prodaju 200 grama šljive za 200 dinara, a mi za toliko prodajemo kilogram“, navodi on.
U Srbiji se godišnje proizvede više od 6 hiljada tona suvih šljiva, od čega se najmanje jedna trećina izveze.
Izvor: eKapija