Mala i srednja preduzeća prestavljaju glavne pokretače ekonomije jedne zemlje. Upravo iz tog razloga od 2010. godine u Srbiji traje program mentoringa za ovaj oblik firmi, kojim je do prošle godine obuhvaćeno 523 korisnika širom zemlje.
Program sprovodi Nacionalna agencija za regionalni razvoj (NARR) u saradnji sa Vladom Japana preko Japanske agencije za međunarodnu saradnju – JICA. Od 2013. godine, u okviru projekta „Uspostavljanje i promocija mentoring usluge za MSPP u zemljama Zapadnog Balkana – Srbiji, Bosni i Hercegovini i Crnoj Gori“, metodologija mentoringa koja je izrađena i primenjena u Srbiji, s obzirom na odlične rezultate, prenosi se i u Bosnu i Hercegovinu i Crnu Goru.
Beograd je bio domaćin regionalnog sastanka svih mentora iz regiona sa mentorima iz Japana. Više od 70 učesnika razmenilo je svoja iskustva sa terena a japanski stručnjaci su preneli svoje sugestije. Sastanak je održan 29. septembra 2015. pod pokroviteljstvom Nacionalne agencije za regionalni razvoj. Tokom ovog susreta, mentori koji su imali obuku u Japanu podelili su svoja iskustva sa kolegama, kako na panelu tako i u grupnim radionicama; oni su podelili iskustvo, što predstavlja osnov japanskog načina upravljanja i sistema rada.
Predstavnik Japanske agencije za međunarodnu saradnju, Riuči Ito, izjavio je: „JICA podržava razvoj malih i srednjih preduzeća već godinama, i ovaj Projekat je prvi projekat regionalne saradnje na Balkanu, koja se pokazala kao veoma uspešna. Najvažnije je podeliti znanje koje je dobijeno, a mala i srednja preduzeća su ključan faktor ekonomije. Mentoring je od izuzetne važnosti za razvoj ovog sektora. Pored toga, započinjemo još jedan projekat kojim želimo da privučemo firme iz Japana da započnu poslovanje u Srbiji“.
Masaši Jamanaka, konsultant iz Japana redovno odlazi u posete preduzećima na Balkanu: „Smatram da je ovaj dan jedan od vrhunaca saradnje Japana i zemalja zapadnog Balkana. Prosečan kvalitet mentoring usluga u ovom regionu je visok, pre svega zbog talenata koje su izabrale vlade Srbije, Bosne i Crne Gore. Mentori su željni da uče jedni od drugih, a takođe uče iz iskustva Japana. Razmena iskustva je od velikog značaja. Primećuje se napredak u razvoju svesti kod vlasnika malih i srednjih preduzeća da im je mentoring potreban i pre svega veoma koristan. Većina preduzeća posle završenog programa mentoringa postaje uspešnija, proširuje svoje kapacitete i napreduje u svakom pogledu.“
Mikro, mala i srednja preduzeća u Srbiji su vrlo razvojno orijentisana, a često nemaju posebne kadrove ili odeljenja za upravljanje važnim aspektima poslovanja i stoga vrlo jasno prepoznaju potrebu i spremni su da prihvate podršku koja može unaprediti njihovo poslovanje. Društva sa ograničenom odgovornošću čine najbrojniju grupu korisnika mentoringa, čak 76% . Mali i mikro (do 10 zaposlenih) privredni subjekti čine najveću grupu korisnika mentoringa – 94% korisnika je iz ove kategorije privrednih subjekata.