Svakog minuta u svetu se pošalje 204 miliona mejlova, 50 milijardi whatsapp poruka, ostvari 3,3 miliona fejsbuk interakcija itd. Zato u internetu leži ogroman potencijal za unapređivanje poslovanja finansijske industrije, rekao je Manuel Tonc, Senior Sales Executive iz SAP hybris-a na prvoj Digital Choice konferenciji u Srbiji koju su organizovale kompanije msg global SEE i SAP.
Prema njegovim rečima kompanije bi sa napretkom tehnologije trebalo da računaju na korisnike koji u sve većoj meri zahtevaju brze informacije i koji su stalno onlajn. Prema najnovijem istraživanju koje je sprovela ova kompanija, 88% klijenata banaka se o njihovim proizvodima informiše na internetu, 78% od ukupnog interesovanja za kreditne kartice odvija se “na mreži” kao i 62% interesovanja za hipotekarne kredite. Na osnovu dosadašnjih trendova može se očekivati da će u budućnosti ljudi sve manje posećivati banke i bankomate, pa čak i vebsajtove banaka, a da će najveći broj njih koristiti bankarske usluge preko svojih mobilnih telefona.
To je još jedan dokaz sve vidljivijeg trenda da vebsajtovi prestaju da budu jedini zvaničan način za komunikaciju sa klijentima na internetu, i da mnoštvo mlađih klijenata kompanija očekuje da o njihovim uslugama može da se informiše i preko društvenih mreža, rekao je tom prilikom Miljan Stamenković, Managing Director iz msg global solutions Benelux.
“Nekada su kompanije da bi saznale želje svojih klijenata morale da sprovode ankete, a danas to mogu da saznaju na više načina, a sve češće je jedan od njih personalizovani pristup korisnicima, čiji podaci, poput rezultata njihovih internet pretraga ili njihovog kretanja, se mogu dobiti od Gugla ili Fejsbuka”, rekao je on i kao ilustraciju korisnosti ovih instrumenata naveo da osiguravajuće kuće na primer preko Fejsbuka mogu saznati da li se neko bavi ekstremnim sportovima i ponuditi mu neku od svojih usluga. Takođe se umrežavanjem i praćenjem kretanja korisnika može utvrditi da li je neko u blizini aerodroma i na osnovu tog podatka ponuditi mu na primer putno osiguranje.
Još proaktivniji pristup imaju neke banke, poput ABN AMRO, koje se nenametljivo na društvenim mrežama “upoznaju” sa budućim klijentima. Naime, pomenuta banka je na Tviteru pratila postove ljudi koji žele da prodaju ili kupe stanove ili kuće i izveštavala ih o kretanjima cena na tržištu nekretnina, ne nudeći im svoje usluge. Na ovaj način pridobila je mnoštvo novih klijenata, koji su banci bili zahvalni na korisnim informacijama.
Uloga Hybris-a u ovoj narastajućoj industriji je pružanje pomoći organizacijama da postignu uspeh usvajanjem dodatnih kanala i pružanjem doslednog iskustva u svim kanalima, kao i alata neophodnih za povećanje prihoda i efikasnosti.
Hybris e-commerce platforma je namenjena i poslovnim i privatnim korisnicima. Poslovni korisnici mogu da biraju i segmentiraju proizvode ili oglasne kampanje prema ciljnim grupama, kao i alate koji će se tom prilikom koristiti.
„Ovo rešenje omogućava kompanijama da ostvare personalizovanu i konzistentnu interakciju sa korisnicima kroz sve raspoložive kanale, tako da oni u svakom momentu dobiju ono što žele. Na taj način se direktno smanjuju operativni troškovi. Hybris e-commerce rešenje pomaže integrisanje svih digitalnih i fizičkih dodirnih tačaka sa korisnicima na jednoj platformi – uključujući online, mobile, point-of-sale, call centar, društvene medije i štampu“, rekao je Nikola Đokić, direktor msg global solutions SEE.