Međuvladina konferencija Srbije i Evropske unije na kojoj će biti otvorena prva pregovaračka poglavlja trebalo bi da se održi sredinom decembra, ili najkasnije početkom januara. Bilo je više različitih nagoveštaja o tome kojim će se poglavljima otpočeti pregovori. Prvobitno je najavljivano da će to biti poglavlja 23 i 24 (pravosuđe, bezbednost, ljudska prava). Evropska komisija je ocenila da je postignut napredak u pripremi za otvaranje pregovaračkog poglavlja 32 – finansijska kontrola, a imajući u vidu njegov tehnički karakter, pregovori će najverovatnije biti otvoreni ovim poglavljem (uz poglavlje 35).
Nebojša Lazarević, direktor Centra za evropske politike, pojasnio je preporuke da se pregovori otvore poglavljem 32: “Ovo poglavlje nema merila – suštinski se otvori, relativno kratko pregovara i vrlo brzo zatvori. Merila su generalno uvedena tek kod hrvatskog pregovaranja i sada su sastavni deo i crnogorskih i srpskih pregovora. U praksi utvrđivanje merila znači da se države članice na predlog EK slože da postave uslov bez kog nije moguće otvoriti poglavlje. Čini se da države na ovaj način preuzimaju “vlasništvo” nad pregovorima, što može povećati politički pritisak i usporiti pregovarački proces.”
Iako je EK zabeležila napredak u pripremi ovog poglavlja, Miloš Đinđić, istraživač CEP-a naglašava da je ostalo još usaglašavanja domaćih propisa i prakse sa EU standardima u oblasti finansijske kontrole: “Državne organe Srbije i dalje očekuje dosta posla kako bi se dostiglo odgovorno i transparentno korišćenje javnog novca, na šta ukazuje i dosadašnji rad Državne revizorke insitucije.”
Đinđić objašnjava da je DRI utvrdila da ne postoje potpuni podaci o broju nepokretnosti kojima Srbija raspolaže, da su dostupni podaci nepouzdani i nepotpuni. Ovo govori o tome da Vlada nema potpunu kontrolu na ovim pitanjem, a budžet Srbije trpi usled propuštenih prilika da se smanje troškovi, odnosno uvećaju prihodi.
Takođe, iako je Vlada u toku ove godine prodala određen broj službenih vozila putem javne licitacije i usvojila novu uredbu o njihovom korišćenju, prema oceni DRI, upravo je korišćenje, pribavljanje i prodaja ovih vozila primer neadekvatnog upravljanja javnim sredstvima.
DRI je utvrdila da je korišćenje javnih sredstava na lokalu uglavnom neefikasno i da se, između ostalog, finansijske obaveze često preuzimaju izvan okvira budžeta, kao i da su mehanizmi za internu finansijsku kontrolu uspostavljeni na neodgovarajući način.