Iako se čini da frekventnim i ekstenzivnim korišćenjem internet usluga netizeni stvaraju svoju ekskluzivnu podkulturu, nova studija Ericsson Consumer Laba pod nazivom “Umreženi život” pokazuje da su netizeni zapravo predvodnici umreženog životnog stila koji je prigrlilo čak 82 odsto korisnika. Netizen je inače naziv za osobe koje provode mnogo vremena onlajn i koje koriste veliki broj digitalnih servisa, odnosno koji su u neku ruku predvodnici digitalizacije.
Među njima ima više muškaraca nego žena, u najvećem procentu su to obrazovani ljudi između 30 i 39 godina starosti.
Studija istražuje različite percepcije umreženog životnog stila među korisnicima na suprotnim stranama spektra. Netizeni prosečno poseduju barem tri uređaja povezana na internet makar 1 sat dnevno, a koriste oko 7 digitalnih usluga svaki dan. Takozvani neumreženi korisnici prosečno poseduju jedan uređaj kojim pristupaju internetu najviše jednom nedeljno.
Prema ovom istraživanju netizena ima 17 odsto na globalnom nivou, umerenijih korisnika interneta 65 odsto no treba imati u vidu da su i oni usvojili neke aspekte umreženog životnog stila. Preostalih 18 odsto se smatra neumreženima jer nikada ili vrlo retko koriste internet. Oni posećuju internet najviše jednom dnevno. Neumrežene osobe čine većinom žene, a pretežna starost pripadnika ove grupe je između 40 i 59 godina.
Većina ispitanika u anketi, bez obzira na to kojoj grupi pripadaju, uočava koristi koje je doneo napredak tehnologije. Netizeni koriste najviše tih benefita, ali isto tako primećuju i neke loše stvari kao što je ugrožavanje privatnosti.
Kolektivna informisanost
Ključni aspekti umreženog životnog stila su potreba za mobilnošću i želja za digitalnim aktivnostima u pokretu. Tako na primer, 51 posto netizena i samo 3 posto neumreženih korisnika trenutno koristi usluge koje im omogućavaju zaustavljanje filma ili TV programa na jednom uređaju, a nastavak gledanja na drugom. U celom spektru korisnika vidljiva je svest da društvene mreže doprinose kolektivnoj informisanosti od koje svi imaju koristi. Čak i među neumreženim korisnicima 38 posto njih smatra da je jednostavnije pronaći proizvode i usluge na internetu, nego putem prijatelja i porodice, a 35 posto da je proizvode lakše pronaći putem društvenih mreža. Najveći postotak netizena je u Čileu (32 posto), Južnoj Koreji (29 posto) i Brazilu (28 posto).
Zanimljivo je da Brazil i druge zemlje sa velikim brojem netizena, uključujući Kinu i Kolumbiju, takođe imaju i veliki broj neumreženih korisnika. Manji udeo netizena u industrijalizovanim zemljama poput Nemačke i SAD uravnotežen je većim brojem korisnika koji redovno koriste Internet.