Home Posle 5 Kakvu korist od Oskara imaju mali preduzetnici: Unosna zarada iza reflektora

Kakvu korist od Oskara imaju mali preduzetnici: Unosna zarada iza reflektora

by bifadmin

Dodela Oskara puni bankovne račune hiljade malih firmi, od kozmetičkih i frizerskih salona, preko turističkih usluga i iznajmljivanja limuzina, do cvećara. Lokalna ekonomija Los Anđelesa prihoduje na desetine miliona dolara zahvaljujući svečanoj ceremoniji koja se održava krajem februara, upravo u vreme koje je, po pravilu, „najsušnije“ za posao.

U senci glamura i podjednako glamuroznih cifri koje se vrte u filmskoj industriji povodom dodele Oskara na svečanoj ceremoniji krajem februara u Los Anđelesu, cveta preduzetnička industrija, počev od kozmetičkih i frizerskih salona pa sve do cvećara. Maraton pripreme za Oskara počinje dva meseca ranije i često se višestruko isplati malim i srednjim preduzećima koja se bave pružanjem usluga u ovom gradu.

Primera radi, studio za šminkanje „Blušington“, ovog februara, na sam dan dodele najprestižnije američke nagrade za filmska dostignuća, imao je oko 200 zakazanih klijentkinja, ali i nekolicinu muškaraca koji su želeli da se te večeri pojave u svom „najboljem izdanju“. To je daleko veći broj mušterija nego neradnim danima, kada salon, inače, ima najviše klijenata, a kako su vlasnici studija precizno izračunali, čak za 22% više mušterija odnosu na prošlogodišnju dodelu nagrada. „Blušington“ nedeljom obično ima od 25 do 30 klijenata koji, u proseku, pojedinačno potroše oko 75 dolara, ali uoči dodele Oskara salon zaradi i 10.000 dolara za dan. Uoči ovogodišnje manifestacije, navala je bila tolika da su zaposleni u ovom salonu u Zapadnom Holivudu morali da unose dodatne stolice kako bi svi klijenti imali gde da sednu. Ali, očigledno, trud im se isplatio.

Finansijski doping u sušnom periodu

Srećom po lokalnu privredu, ovaj studio za šminkanje nije izuzetak. „Dodela Oskara puni bankovne račune hiljade preduzaća koja su direktno ili indirektno povezana sa ovom manifestacijom. Lokalna ekonomija prihoduje na desetine miliona dolara, posebno od zabava i promocija kandidata za prestižnu nagradu, koje organizuju i plaćaju filmski studiji”, objašnjava Kevin Klouden iz Milken Instituta, ekonomskog think-thanka iz Santa Monike.

Da mnogima tih dana “cveta” posao potvrđuje i Mark Held, vlasnik cvećare „Markova bašta.“ On je ove godine, tokom nedelje koja je prethodila svečanoj ceremoniji, isporučio cveće za oko desetak svečanih okupljanja koja su organizovana povodom centralne holivudske manifestacije.

Ništa lošije nije prošao ni Frenki Fronk, menadžer turističke agencije „Prajm tajm Holivud“ specijalizovane za vođenje tura po „meki“ američke filmske industrije. On objašnjava da njegovoj firmi održavanje dodele Oskara baš u februaru, koji je inače najlošiji period za turističke aktivnosti, značajno povećava promet. „Na dan dodele filmskih nagrada, neprekidno imamo ture sve do 15 časova. Nakon toga, posetioci odlaze ka ’crvenom tepihu’ i tiskaju se da zauzmu što bolje mesto u ograđenom prostoru, kako bi uspeli da vide i dodirnu filmske zvezede, a oni srećnije ruke i da dobiju njihove autograme“, priča Fronk.

Zaposleni u jednom preduzeću za izdavanje limuzina u Los Anđelesu takođe ističu da je februar, generalno, „spor” mesec, jer hladnoća i sneg značajno umanjuju broj zainteresovanih za njihove usluge. Srećom, promet se zahuktava uoči dodele Oskara, kada mnogo ljudi počinje da rezerviše skupocene automobile.

“Činjenica da se dodela filmskih nagrada održava krajem februara je srećna ekonomska okolnost u periodu koji bi, praktično, bio poptpuno ’sušan’ za lokalnu ekonomiju”, saglasan je Alek Levenson, stručnjak za organizacione veštine pri poslovnoj školi „Maršal“.

Uz frizuru i psihoterapija

Ipak, čini se da je najveća gužva u kozmetičkim kućama i frizerskim salonima, i to danima pred svečanu ceremoniju, budući da ih ne posećuju samo filmske zvezde, već i agenti, novinari i pripadnici mnogih drugih profesija povezanih sa filmskom industrijom koji, takođe, prisustvuju dodeli nagrada.

 

sminka

 

Zaposleni u lancu frizerskih salona „Drajbar“, iako ne nude usluge šišanja jer su specijalizovani isključivo za stilizovanje kose – te nedelje imaju pune ruke posla. Stilisti u salonu u Los Anđelesu oblikuju frizure fenovima koji su specifično dizajnirani i podsećaju na laserske pištolje iz starih naučno-fantastičnih filmova. Mnoge klijentkinje su termin za ulepšavanje pred dodelu Oskara zakazale čak šest nedelja ranije. Na dan svečanosti, salon obično poseti oko 200 mušterija, pa „Drajbar“ mora da angažuje dodatne radnike.

Takođe, moraju da naprave i zalihe različite dodatne opreme i preparata za kosu, jer bi nastao haos da im baš tog dana ponestane materijala. Shodno holivudskom maniru, ovaj salon je posetiocima postao još zanimljiviji kada je prošle godine Universal Pictures kupio prava za snimanje filma o Ali Veb i Majklu Landau. U pitanju su sestra i brat, vlasnici frizerskog lanca „Drajbar“, koji su odlučili da u ovaj posao uđu bez ikakvog poslovnog iskustva, a rezultat je franšiza sada poznata širom sveta.

Oni su, kao i „Blušington“, uspeli da stvore prepoznatljiv stil i da steknu poverenje mušterija, među njima i mnogih javnih ličnosti, koje ih dodatno popularišu. Na sam dan dodele Oskara, mnogi klijenti u njihovim salonima su, uz čašu šampanjca, bili u prilici i da pročitaju brojne reči hvale po zidovima i ogledalima, koje su ispisale zvezde filmske industrije.

Tajna uspeha ovih „malih fabrika za ulepšavanje“ je i u veštini zaposlenih da, osim intrigantnih frizura, opuste filmske zvezde koje nervozno iščekuju početak dodele nagrada. „Šta više, oni uspevaju da ih odobrovolje i nasmeju“, tvrdi filmski agent Hajdi Šefer, koja već godinama posećuje oba salona na dan dodele Golden Globe i Emi nagrada. To joj, kao i mnogima, pruža mogućnost da sretne kolege, čuje poneki trač, ali i važne poslovne informacije.
Izvor: Los Anđeles Tajms

mart 2016, broj 125.

Pročitajte i ovo...