Prilagođeni smutiji, lista pesama koja se formira na osnovu emocija, umrežena mašina za flaširanje koju je dizajnirao Siemens i pomoć u donošenju odluka za lokalne policijske snage: Na CeBIT-u 2016, SAP je odabrao ove i mnoge druge scenarije kako bi istakao potencijalne mogućnosti kombinovanja digitalne transformacije sa najnovijim tehnologijama.
Ideja je jednostavna: učesnik InnoJama, Han Tek, student fizike na Univerzitetu u Lajpcigu koji je rođen u Kuala Lumpuru, osmislio je algoritam koji analizira ritam i šablone stresa govora neke osobe kako bi ustanovio da li je ona srećna ili tužna. Uz pomoć Android aplikacije, ta osoba onda može da izabere pesme koje najbolje odgovaraju njenom raspoloženju iz predložene liste i da ih strimuje sa servisa Spotify. „Personalizovane usluge za vozače“ je tema izazova postavljenog Tekovom timu, Team 4, na ovogodišnjem InnoJamu, koji je organizovao SAP na CeBIT-u u partnerstvu sa Volkswagenom. Zadatak tima je da unapredi doživljaj vožnje za vozače budućnosti. Analiza emocija, kao osnova za strimovanje muzike, jedan je od elemenata „digitalnog putovanja“ za vozače koji je Tekov tim izdvojio na svom flip čartu.
Maloprodaja, proizvodnja, sport: Digitalna transformacija je u punom zamahu.
Ovo je samo jedan od primera mnogobrojnih SAP-ovih projekata koji su prikazani na CeBIT-u u cilju ilustracije kako se digitalna transformacija polako, ali sigurno širi u svaki sektor industrije:
Prilagođeni smoothie svoj život počinje u virtuelnom svetu. Sve što mušterija treba da uradi je da se jednom registruje kako bi dobio profil sa personalizovanim QR kodom koji ona ili on može da koristi za kupovinu prilagođenog napitka u prodavnici. U sekciji voća i povrća korisnik izabere na konzoli tastere za mango, pomorandžu i bananu, što automatski ove podatke dodaje u korisnički profil. Kada korisnik pronese svoj QR kôd pametnom automatu za prodaju, on prikaže napitke iz korisničkog profila i servira onaj koji je izabran. U ovom scenariju koji je SAP-ov primer, radi se o najpopularnijem izboru na sajmu: „Zlatni sjaj“. Prednost za korisnike: oni dobijaju personalizovan proizvod. Prednost za prodavce: oni dobijaju informacije o tome šta mušterije vole, što može da se iskoristi kako bi se bolje definisala ponuda proizvoda.
Umrežena mašina za flaširanje: U zajedničkom pokaznom projektu koji je predstavio platformu „MindSphere – Siemens Cloud za industriju“, lampe u različitim bojama se na nitima kreću gore-dole. One predstavljaju podatke koje senzori u mašini za flaširanje prikupljaju i koji se šalju „MindSphere – Siemens Cloud za industriju“ baziranom na SAP HANA Cloud Platformi za procesiranje i analizu. Podaci koje senzori sakupljaju pokazuju kada nosači flaša počinju da pokazuju posledice istrošenosti ‒ prikazujući kada zamenski delovi treba da se ugrade, kakve posledice imaju prljave i istrošene komponente na energetske troškove i kakve su njihove implikacije po garantne usluge. Lampe svetle plavo kada je potrebno reagovati, a pocrvene kada postoji hitna potreba za reakcijom tehničara za održavanje ili drugog osoblja.
Umreženi stadion: Kad god se saobraćaj na prilaznim putevima stadiona nagomila pre utakmice, upravnici stadiona budućnosti će tu informaciju imati na svojim ekranima onog trenutka kada zagušenje počne da se formira. Oni će, stoga, odmah biti u mogućnosti da preduzmu aktivnosti kako bi usmerili publiku na parkiraj-i-prevezi-se parkinge gde mogu da ostave svoja vozila i da se prevezu do stadiona šatl-busevima koji su po hitnom postupku organizovani u tu svrhu. Kada su svi navijači na stadionu, upravnici će iskoristiti mape opterećenja kako bi videli da li postoje neke oblasti gde se okupio naročito veliki broj publike – što, na primer, može da ukaže na to da jedna ili više obrtnih kapija ne radi kako treba – i da uputi redare i osoblje na lokaciju koji će se postarati da navijači uđu na stadion što je pre moguće. Preduslov za ove scenarije je infrastruktura koja podržava Internet of Things koja koristi različite senzore i umrežene sisteme kako bi prenosila ključne informacije ‒ kao što je gustina saobraćaja ‒ centralnoj platformi, SAP HANA Cloud Platformi.
Borba protiv kriminala: U ovom scenariju, podaci sakupljeni za određeni grad su analizirani kako bi se odredile oblasti sa najvišim nivoom kriminala. Oni se prikazuju na tri ekrana. Ono što analizirani podaci takođe prikazuju je da, kada se pogleda period od 12 meseci, ima tri puta više izvršenih zločina subotom u oblastima grada koje su socijalno ugrožene nego tokom nedelje. Takođe, prekršaji u vezi sa drogom, saobraćajem i nasilnim delima naročito preovlađuju posle 18 časova. Ovaj određeni primer pokazuje nivo podrške koji procedura „Donošenje odluke uživo“, bazirana na SAP HANA, potencijalno može da pruži lokalnim policijskim snagama u borbi protiv kriminala. Razlog je taj što precizni, svrsishodni podaci ove razmere mogu da odigraju bitnu ulogu u efikasnom planiranju budućih razmeštanja i planiranja resursa. Kompanije i organizacije svih vrsta mogu da imaju koristi od analize podataka različitih nivoa dubine na ovaj način: kao što policijske snage mogu da analiziraju bezbednosnu situaciju u velikom gradu na osnovu čega će planirati razmeštaj, prodavci mogu da razlože trendove u rasprodajama i prihodima do detaljnijeg nivoa i da iskoriste ad-hoc podatke kako bi olakšali donošenje odluka u svom poslovanju – ne samo na nivou višeg menadžmenta, već i na nivou timova.
Svaka digitalna transformacija počinje sa idejom. „Tačno znamo u kojem smeru idemo“ kaže Hajtem Kiri iz Team 14, u svom govoru svega nekoliko sati pošto je InnoJam izazov počeo. „Predstavićemo platformu koja pruža asistenciju u slučajevima nesreća“. Kao student softverskog inženjeringa na Visokom institutu kompjuterskih nauka Arijana u Tunisu, Hajtem radi u timu čiji članovi obuhvataju kolege studente iz Grčke i Nemačke. Ipak, na kraju dana, njegov glavni cilj nije da pobedi na takmičenju ili da transformiše svet poslovanja. Njegov lični moto je „Da razvijem sebe“.