Udeo broja mikro, malih i srednjih preduzeća (MMMSP) u domaćoj privredi iznosi 99,5%, što je gotovo identično sa 99,8% u Evropskoj Uniji, upravo kao i broj ukupno zaposlenih u ovom sektoru – dve trećine od ukupno zaposlenih u zemlji. Međutim, ono što odmah upada u oči u ovom poređenju sa evropskom statistikom je razlika u, verovatno, ključnom podatku. Naime, domaća MMSP u srpskom BDP-u učestvuju sa tek 34%, u poređenju sa evropskih 55%, što govori u prilog tome da taj sektor u Srbiji nije dovoljno razvijen.
Prema indeksu globalne konkurentnosti Svetskog ekonomskog foruma Srbija se, prema dostupnosti finansijskim uslugama nalazi na 97. od 140 mesta. To je, ujedno, i najveći problem koji su apostrofirali domaći preduzetnici, pored neefikasne državne birokratije i nestabilnosti propisa. Prema lakoći dobijanja kredita Srbija se nalazi na 120. mestu, a prema prihvatljivosti cena finansijskih usluga na 111. mestu.
Prema anketi 1.000 srpskih preduzeća, koju tradicionalno svake godine sprovodi kancelarija USAID u Srbiji, čak 91% domaćih firmi plasira svoje proizvode ili usluge u svojoj zemlji. Razlog za takvo ponašanje, čak i ukoliko ova preduzeća imaju uslove da ostvare pozitivan rezultat prilikom izvoza, je u nedovoljnom poznavanju stranih tržišta, pa samim tim i risk faktora, kao i problema naplate, mada je on sve veći i u Srbiji.
Kao što pokazuju rezultati ovogodišnje ankete, samo 10,1% srpskih preduzeća traži neke izvore finansiranja kod komercijalnih banaka. Razlozi za to su i sve skuplji krediti, a oni su sve skuplji, između ostalog i zato što je procenat nenaplativih kredita sve veći, pa banke moraju da amortizuju i povećaju procenu rizika kod drugih klijenata. Procenat nenaplativih kredita u Srbiji u ovom trenutku iznosi čak 22%.