Home VestiIT i nauka Korisnici proveravaju svoje telefone preko 80 milijardi puta dnevno

Korisnici proveravaju svoje telefone preko 80 milijardi puta dnevno

by bifadmin

Deloitte-ovo iskustvo u oblasti tehnologije, medija i telekomunikacija na globalnom nivou ukazuje na trend povećanja povezanosti i korišćenja mobilnih telefona, ističe se u poslednjem Deloitte-ovom izveštaju Global Mobile Consumer Trends. U pojedinim kategorijama intenzitet upotrebe se povećao više nego duplo što dramatično utiče na promenu ponašanja potrošača, kao i na zaokret ka pisanoj komunikaciji kao što su tekstualne poruke i aplikacije za razmenu poruka.

Kompanija Deloitte je sprovela istraživanje sa ciljem da prikupi informacije u vezi sa ponašanjem potrošača, trendovima i mišljenjima o širokom spektru bežičnih i mobilnih proizvoda i usluga širom sveta. Rezultati istraživanja pružaju široku sliku o korisnicima mobilnih telefona, obezbeđujući komparativnu analizu zemalja i tržišta, obuhvatajući 6 kontinenata, 31. zemlju i 49.500 ispitanika, predstavljajući blizu 70 odsto ukupne svetske populacije.

Rezultati istraživanja pokazuju da u razvijenim zemljama 20 odsto potrošača koristi mobilne telefone za plaćanje. Kad je reč o tržištima u razvoju, skoro polovina potrošača (47 odsto) kaže da koristi telefon za plaćanje u prodavnici, i 65 odsto je zainteresovano da koristi ovu tehnologiju. Ističući brzinu nabavke, Kina koja je pretežno tržište novca, tokom prošle godine bila je jedna od zemalja koje su najbrže usvojile plaćanje putem mobilnog telefona sa 66 odsto rasta korišćenja ove usluge.

Međutim, ispitanici širom sveta ističu da zbog sigurnosti ne žele da koriste mobilni za plaćanje, čak 40 odsto potrošača smatra da plaćanje putem mobilnog nije dovoljno sigurno.

Rezultati istraživanja u vezi sa plaćanjem putem mobilnog pokazuju neke iznenađujuće podatke – na primer, sigurno je zanimljivo da korisnici u tehnološki naprednijim zemljama kao što su Nemačka, Francuska i SAD veoma nerado koriste opciju mobilnog plaćanja, za razliku od njihovih kolega iz zemalja u razvoju. Nedostatak poverenja u sigurnost plaćanja putem telefona, što je uočeno nakon istraživanja, takođe pokazuje da je neophodna edukacija potrošača, s obzirom na to da su ovi sistemi često sigurniji od tradicionalnih načina plaćanja.

Najvažniji zaključci iz izveštaja Global Mobile Consumer Trends su:

– Broj globalnih potrošača koji poseduju sopstvene uređaje nastavlja da raste – 78 odsto ispitanika ima pametni telefon, skoro 10 odsto prenosivi uređaj, i više od 50 odsto poseduje tablet. Kada pogledamo detaljnije rezultate ankete, jedna četvrtina potrošača iz zemalja u razvoju planira da kupi prenosivi uređaj u narednih 12 meseci. Što se pojedinačnih zemalja tiče, Singapur vodi u svetu potrošača koji koriste mobilne i bežične uređaje. Poljska se takođe rangira blizu vrha u svakoj kategoriji, sa SAD, Australijom i Italijom.

– Skoro svi korisnici mobilnih telefona proveravaju telefone u prva tri sata nakon buđenja. U zemljama u razvoju, 93 odsto korisnika gleda u svoje telefone u prvih sat ili manje od buđenja. Slično tome, 14 odsto korisnika iz zemalja u razvoju proverava svoje telefone najmanje 100 puta dnevno.

– Globalno, među dostupnim mobilnim aplikacijama, potrošači prvo ujutru proveravaju tekstualne poruke i aplikacije za razmenu poruka. Ipak govorna usluga je i dalje najčešće korišćena aplikacija u zemljama u razvoju 76 odsto, a u stopu je prati tekstualna poruka (74 odsto).

– U Americi je Wi-Fi omiljeni metod za povezivanje na internet, dok Evropa i Azija preferiraju mobilni (npr. 4G).

Pročitajte i ovo...