Od ove jeseni sa Aerodroma u Nišu putnici će za Milano moći da lete po ceni od 19,99 EUR, odnosno 2.466 dinara, dok se cena karte za Bratislavu kreće od 2.444 dinara. Do kraja godine umesto sa aerodrome u regionu, građani će iz Srbije po povoljnim cenama leteti za Nemačku, Holandiju, Italiju, Slovačku… Nezvanično, u Niš stiže „Pegasus“, koji je zainteresovan za let do Istanbula, kao i „Easyjet“ sa linijama do Engleske.
Iako se u javnosti čini da se nebo nad Srbijom najzad uzburkalo, Petar Vojinović, urednik portala o vazduhoplovstvu „Tangosix“ kaže za „eKapiju“ da je dolazak tih kompanija očekivan. Kao najbitniji razlog da lete iz Niša, niskotarifne avio kompanije navode cenu aerodromskih usluga, koja iznosi svega tri evra i sveobuhvatna je – podrazumeva cenu aerodromske takse 1 evro, sletanje 0,75 evra i prihvat i otpremu vazduhoplova 1,25 evra. Drugi značajni razlozi su: lokacija, odlični meteorološki uslovi i veliki putnički potencijal.
Tokom 2015. godine kao i u prvoj polovini 2016. godine Aerodrom Niš beleži porast po broju putnika u odnosu na 2014. godinu. Naime, ukupan broj putnika na niškom aerodromu tokom 2014. godine iznosio je 1.335 , a u periodu 2015. godine ukupan broj iznosi 36.258 putnika, dok u prvih pet meseci 2016. godine ukupan broj iznosi 26.380 putnika.
Sa Aerodroma „Nikola Tesla“ leti 8 „low cost“ kompanija. „Beogradski aerodrom uvek je zainteresovan za proširenje mreže aerodroma do kojih ima direktne letove. Stimulacijama u vidu popusta za aerodromske usluge prilikom uvođenja novih linija, očekujemo da ćemo privući nove korisnike naših usluga, ali i povećati broj putnika“, kažu sa Aerodroma Nikola Tesla.
Ovo preduzeće je odlučilo da stimuliše i razvoj drugih aerodroma, te su 22. juna najavili da će uputiti pomoć od 300.000 evra za tehničke projekte „Moravi“ u Lađevcima kod Kraljeva, kako bi se stekli uslovi da se sa tog aerodroma u što kraćem roku uspostavi redovan civilni vazdušni saobraćaj.
Iz Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture su nam potvrdili da je „Morava“ najbliža civilnim letovima. Ranije je bilo reči i da će se Batajnica otvoriti za civilni saobraćaj i niskotarfine avio kompanije. „Zakon o vazdušnom saobraćaju predviđa mogućnost funkcionisanja mešovitih vojno-civilnih aerodroma, ali o tome odlučuje Ministarstvo odbrane koje potpisuje ugovor sa civilnim operaterom. Ministarstvo odbrane zasada nije iskazalo interesovanje ove vrste kada je aerodrom Batajnica u pitanju“, objašnjavaju u Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.
Marija Kambić
Ceo tekst možete pročitati na sajtu eKapije