Visa anketa, sprovedena tokom konferencije Blogomanija, otkriva navike u kupovini uticajnih ljudi u onlajn zajednici: više od 70% učesnika kupuje putem interneta jednom mesečno, a preko 50% poznavalaca naprednih tehnologija plaća karticama.
Kako bi dobila uvid u to šta utiče na sve veću popularnost e-trgovine u Srbiji, kompanija Visa Inc. „zavirila“ je u navike onlajn kupaca, njihove načine plaćanja, kao i omiljene uređaje za obavljanje kupovine. Anketa koju je naručila kompanija Visa, a realizovala regionalna PR agencija Komunikacijski laboratorij sprovedena je na ovogodišnjoj konferenciji Blogomanija. E-trgovina bila je jedna od ključnih tema tokom trodnevnog događaja koji je okupio mnoge uticajne osobe u našoj onlajn zajednici.
Rezultati pokazuju da od ukupnog broja anketranih učesnika Blogomanije većina (71%) onlajn kupovinu obavlja jednom mesečno, dok u ovoj grupi prednjače žene od 25 do 35 godina (60%). Anketa dalje otkriva da 26% ispitanika kupuje onlajn dva do tri puta mesečno, dok 13% u internet kupovinu „odlazi“ više puta nedeljno. Upitani šta najčešće kupuju onlajn, 58% anketiranih navelo je garderobu, nakit i kozmetiku, pri čemu žene čine 90% ove grupe. Na drugom mestu za onlajn kupovinu su turistički proizvodi i usluge kao što su karte, rezervacija hotela, izleti, koje je navelo više od 20% anketiranih.
Žene privlači bogat izbor proizvoda, muškarce jednostavnost kupovine
Na pitanje koje su to najvažnije prednosti onlajn kupovine, najviše anketiranih (90%) navelo je da se za ovakav način kupovine odlučuje zbog jednostavnosti kupovine i uštede vremena, kao i raznovrsnosti proizvoda. Skoro polovina anketiranih (48%) koji su kao najvažnije prednosti onlajn kupovine istakli veći izbor proizvoda iz celog sveta, najvećim delom su žene (80%), dok je za mušku populaciju najvažnija prednost brza i jednostavna kupovina iz fotelje.
Platna kartica i PC za onlajn kupovinu
Platna kartica predstavlja osnovno sredstvo plaćanja za čak 52% anketiranih, od čega su 63% žene koje pripadaju grupi od 25 do 35 godina, dok ostatak anketiranih proizvode naručene onlajn plaća pouzećem. PC i laptop najzastupljeniji su uređaji s kojih se obavlja onlajn kupovina, što potvrđuje 84% anketiranih, 13% koristi tablet, dok 3% onlajn kupovinu obavlja putem mobilnog telefona. Na pitanje koji je prvi proizvod koji su kupili onlajn, učesnici Visa ankete naveli su garderobu, nakit, zatim putovanja i knjige.