Home VestiEkonomija Sberbank Srbija ostvarila 473 miliona dinara dobiti u prvoj polovini 2016.

Sberbank Srbija ostvarila 473 miliona dinara dobiti u prvoj polovini 2016.

by bifadmin

Sberbank Srbija ostvarila je porast profitabilnosti i zabeležila rast kreditne i depozitne aktivnosti u prvoj polovini tekuće godine. Nastavljen je dobar trend zabeležen u prvom kvartalu, što je rezultiralo ostvarenjem dobiti od 473 miliona dinara u prvih šest meseci 2016. godine.

„U oblasti poslovanja sa privredom, uvećan obim ukupne spoljnotrgovinske razmene sa Rusijom u odnosu na isti period prošle godine praćen je i značajnim učešćem banke u izvozno-uvoznim transakcijama, što pokazuje i stratešku orijentaciju naše banke kada je u pitanju saradnja sa kompanijama usmerenim ka tržištu Rusije. Uspeh u domenu stanovništva ostvaren je velikim delom zahvaljujući sjajnim rezultatima platne Super kartice, pažljivo osmišljenoj Super kredit kampanji i ključnim inicijativama pokrenutim u mikro segmentu. Uvereni smo da ćemo nastaviti pozitivan trend, a na tom putu, klijent će i dalje biti u našem fokusu”, izjavio je Valerij Ovsjanikov (Valeriy Ovsyannikov), predsednik Izvršnog odbora Sberbank Srbija.

U prvoj polovini 2016. godine krediti stanovništvu uvećani su za gotovo 30% u odnosu na prvu polovinu 2015. godine i sada iznose 8,37 milijardi dinara. U poređenju sa istim periodom prethodne godine, krediti fizčkih lica uvećani su za 49,4% i iznose 4,57 milijardi dinara. Ostvaren rezultat postignut je velikim delom zahvaljujući Super kreditu, novom proizvodu koji karakterišu atraktivni uslovi i jednostavna procedura odobravanja.

Broj korisnika elektronskog bankarstva povećan je za 37 odsto u odnosu na isti period prethodne godine. Konstantan rast beleži i broj klijenata koji su prepoznali sve pogodnosti apliciranja za proizvode putem veb sajta banke. U onlajn prodaji, najveći rast zabeležili su keš i refinansirajući krediti, pri čemu je udeo “onlajn kredita” u ukupnoj prodaji kredita na kraju juna 2016. godine iznosio čak 9,5%.

Kreditna aktivnost u segmentu poslovanja sa malim preduzećima i preduzetnicima povećana je na nivo od 3,8 milijardi dinara, što predstavlja rast od 12,3% u odnosu na isti period prethodne godine. U cilju dodatne podrške ovim klijentima, banka je uzela i aktivno učešće u programu Vlade Srbije, Godini preduzetništva.

Banka je nastavila da neguje snažne partnerske odnose u segmentu poslovanja sa velikim kompanijama. Tokom godine, realizovano je nekoliko značajnih transakcija kao rezultat novih i prethodno potpisanih sporazuma koji su obezbedili značajan rast aktivnosti. Unapređena je i saradnja sa postojećim kompanijama i uspostavljen je efikasan model podrške velikim korporativnim klijenatima preko članica Sberbank grupe.

Gotovo jedna četvrtina ukupno ostvarenog izvoza i uvoza između Srbije i Rusije realizovana je preko Sberbank Srbija, sa tendencijom većeg učešća u ukupnom spoljnotrgovinskom prometu sa Rusijom. Uspešno su realizovane prve transakcije i potpisani novi sporazumi za Faktoring koje imaju za cilj da omoguće dodatnu likvidnost u trgovini između privrednih subjekata, uz istovremenu mogućnost zaštite od rizika neplaćanja.

U segmentu poslovanja sa malim i srednjim preduzećima, značajan porast plasmana obzirom na veoma izražene potrebe klijenata za finansiranje očuvanja likvidnosti, ostvaren je zahvaljujući strateškom proizvodu „Flexi 24/36” u okviru kojeg je plasirano 6,2 milijarde dinara. Dodatno, uspešno je uspostavljen savremeni model praćenja i merenja prodajnih aktivnosti koji treba da unapredi saradnju sa postojećim i omogući efikasniju akviziciju i servisiranje novih klijenata.

Planovi

U drugoj polovini godine, biće sprovedeno novo istraživanje Zadovoljstva klijenata u cilju dodatnih unapređenja proizvoda i usluga. Nastavljajući strateški pravac poslovanja, banka će nastaviti sa snažnim razvojem proizvoda i usluga u domenu elektronskog bankarstva. U vezi sa tim, klijenti će moći da konstantno očekuju posebne pogodnosti za apliciranje za kredite onlajn. Aktivnosti banke će i u buduće biti usmerene ka snažnoj podršci poljoprivredi i učešću u subvencionisanim programima.

Dalji planovi u segmentu poslovanja sa privredom usmereni su na unapređenje spoljnotrgovinskog poslovanja i usluga u cilju pružanja što kvalitetnije podrške u dnevnom poslovanju klijenata, te nastavak saradnje sa javnim sektorom u cilju realizacije infrastrukturnih projekata u okviru lokalnih samouprava posredstvom modela javno-privatnog partnerstva.

Pročitajte i ovo...