Home VestiIT i nauka Digitalna transformacija: Milenijalci bi radije posećivali zubara nego bankarsku ekspozituru

Digitalna transformacija: Milenijalci bi radije posećivali zubara nego bankarsku ekspozituru

by bifadmin

Preko 73 odsto milenijumske, digitalne generacije radije bi izabralo finansijske usluge od Gugla i Epla, nego od tradicionlnih banaka, a čak 68 odsto njih smatra da će se u narednih pet godina pristup novcu potpuno promeniti. Rezultati globalnog istraživanja koje je g. Pjotr Jelenski (Piotr Jelenski), direktor grupacije Asseco SEE, predstavio na Novoj bankarskoj viziji pokazuju i da čak svaki treći ispitanik ove generacije (rođenih između 1981. i 2000. godine) misli da im banke u budućnosti uopšte neće biti potrebne. Čak 71 odsto njih je izjavilo da bi radije posetili zubara nego bankarsku ekspozituru.

„Svaka druga banka u regionu obezbedila je već mogućnost otvaranja računa van ekspoziture, pokazali su rezulatati rezultati regionalnog Istraživanja o digitalnoj transformaciji poslovanja, koje je sproveo Asseco SEE ove godine među bankama u regionu“ izjavio je Pjotr Jelenski, direktor grupacije Asseco SEE „Trenutno, banke najviše investiraju u mobilno bankarstvo, sinhronizaciju različitih kanala i servise kroz društvene mreže. Svaka druga banka ima veb sajt optimalizovan za pametne telefone ili tablete. Iako banke rade na obogaćivanju kanala preko kojih pružaju usluge klijentima, tek svaka treća banka se odlučuje za značajnije inovacije u ovoj sferi.“

Iako većina banka u regionu, čak 75 odsto njih misli da je digitalna strategija veoma bitna za poslovanje, 45 odsto banka je zaista i kreiralo digitalnu strategiju. Deset odsto banka izjasnilo se da digitalnu strategiju nemaju i da im nije potrebna. Tokom naredne dve godine, 43 odsto banaka namerava da kompletno digitalizuje ugovore sa svojim klijentima. Po mišljenju bankara, sfera u kojoj banke u regionu zaostaju za konkurencijom je mobilno plaćanje. Odlazak u poslovnicu je i dalje najznačajniji kanal korišćenja bankarskih usluga, kod 93 procenta anketiranih bankara, ali i mobilno bankarstvo, sa učešćem od 42 odsto, pokazuju rezultati regionalnog Istraživanja, koje je ove godine sproveo Asseco SEE, među 140 bankara u Srbiji, Bosni i Hercegovini, Bugarskoj, Crnoj Gori, Hrvatskoj, na Kosovu, u Sloveniji i drugim zemljama regiona.

Vodeća regionalna konferencija Nova bankarska vizija, o trendovima u digitalnom i mobilnom bankarstvu (New Banking Vision, NBV), sedma po redu, u organizaciji kompanije Asseco SEE, regionalnog lidera u IT sektoru, održana je 4. oktobra u Beogradu.

Na konferenciji je u opkviru FinTech takmičenja, predstavljeno sedam uspešnih IT start up-ova, koji su demonstrirali nove načine plaćanja, kao na primer mogućnost transakcija putem najpopularnijih mesindžera, whatsapp-a i drugih. Pobednik takmičenja je Izraelski start up PayKey, koji je predstavio plaćanje putem mobilnog telefona, a bez prekida konverzacije.

U okviru novog koncepta – šest pojedinačnih konferencija umesto jedne, ovo je bio peti susret međunarodnih stručnjaka u 2016. godini. Prva konferencija organizovana je 7. aprila u Zagrebu, a zatim su usledile konferencije u Istanbulu, Bukureštu, Ohridu, dok će završna konferencija biti organizovana u Sofiji 18. oktobra. Jedna od danas najvećih regionalnih bankarskih konferencija prvi put je organizovana pre 13 godina i predstavlja mesto razmene informacija, znanja i iskustva o najnovijim trendovima u bankarskoj industriji. Poslednja, šesta NBV konferencija, održana je u Rovinju 2013. godine, okupila je više od 300 ljudi iz 22 zemlje, a među njima su bili predstavnici iz više od 70 banaka.

Pročitajte i ovo...