Home VestiEkonomija Henkel nastavlja sa snažnim poslovnim učinkom u trećem kvartalu

Henkel nastavlja sa snažnim poslovnim učinkom u trećem kvartalu

by bifadmin

Ostvaren je organski rast prodaje od 2,8 odsto na 4,748 milijardi evra (nominalni rast 3,4 odsto).

„Henkel je nastavio da ostvaruje snažan poslovni učinak u trećem kvartalu. Prodaja, korigovana EBIT marža, kao i korigovani prinosi po prioritetnim akcijama dostigli su nove rekorde. Uspešnom razvoju i povećanju prihoda doprinela su sva tri poslovna sektora i snažna posvećenost našeg globalnog tima,“ rekao je izvršni direktor kompanije Henkel, Hans Van Bajlen. „U trećem kvartalu uspešno smo realizovali preuzimanje kompanije Sun Products, što predstavlja drugu po veličini transakciju u istoriji naše kompanije zahvaljujući kojoj se Henkel našao na drugom mestu na tržištu deterdženata u SAD, dodajući atraktivan asortiman dobro pozicioniranih brendova u naš portfolio.“

U trećem kvartalu 2016. godine, prodaja je zabeležila novi rekord rasta od 3,4 odsto na 4,748 milijardi evra. Uspeh u prodaji ostvaren je dobrim organskim razvojem, kao i akvizicijama. Organski rast prodaje, korigovan za efekte kursnih razlika i akvizicije/dezinvesticije, iznosio je 2,8 odsto zahvaljujući snažnim učinkom svih poslovnih sektora. Nakon korekcije jednokratnih dobiti, jednokratnih troškova i troškova restrukturiranja, korigovani operativni profit povećan je za 7,6 odsto, sa 778 miliona evra na 837 miliona evra. Korigovani profit od prodaje zabeležio je rast od 0,7 procentnih poena na 17,6 odsto. Sa -15 miliona evra, finansijski rezultat Henkela bio je ispod nivoa istog kvartala prošle godine usled realizovanih akvizicija. Korigovani kvartalni neto prihod, nakon oduzimanja iznosa koji se pripisuju manjinskim akcionarima, porastao je za 9,2 odsto, sa 564 miliona evra na 616 miliona evra. Korigovani prinos po prioritetnoj akciji (EPS) povećan je za 9,2 odsto, sa 1,30 evra na 1,42 evra.

Snažan poslovni učinak u prvih devet meseci 2016. godine

U prvih devet meseci ove godine, Henkel je zabeležio rast prodaje od 1 odsto, na 13,858 milijardi evra. Korigovan za efekte kursnih razlika i akvizicije/dezinvesticije, organski rast prodaje iznosio je 3 odsto, čemu su doprineli svi poslovni sektori. Korigovani operativni profit povećan je za 6,9 odsto, sa 2,253 miliona evra na 2,407 miliona evra, dok je korigovani prihod od prodaje povećan sa 16,4 odsto na 17,4 odsto.

Učinak poslovnih jedinica u trećem kvartalu 2016. godine

Sektor Deterženti i kućna hemija uspešno je nastavio sa poslovanjem, zabeleživši rast organske prodaje od 4 odsto. Preuzimanje kompanije Sun Products uticalo je na povećanje prodaje za 12,6 odsto, na 1,479 miliona evra. U Aziji (bez Japana) i regionima Afrike/Bliskog istoka, ovaj poslovni sektor ostvario je čak dvocifren rast. Sektor Beauty care je i u trećem kvartalu 2016. godine uspešno nastavio svoj put profitabilnog rasta, zabeleživši povećanje organske prodaje od 2,6 odsto. Sektor Adhezivi Tehnologije zabeležio je organski rast prodaje od 2,5 odsto.

Regionalni učinak

U Istočnoj Evropi, organski rast prodaje iznosio je 4,5 odsto, čemu je posebno doprinelo poslovanje u Rusiji i Turskoj. Sa povećanjem organske prodaje od 6,7 odsto, tržišta u razvoju ponovo su ostvarila nadprosečan doprinos organskom rastu Henkel Grupe. Na ovim tržištima prodaja je zabeležila rast od 1,8 odsto, na 2,031 miliona evra.

Predviđanja za 2016. godinu su potvrđena

Osvrćući se na poslovnu 2016. godinu, Van Bajlen je rekao: „Henkel je potvrdio prognoze za tekuću fiskalnu godinu. Očekujemo da će se izazovni i uglavnom neizvesni uslovi na tržištu nastaviti do kraja 2016. godine. Kako bismo ostvarili naše ciljeve, nastavićemo da se fokusiramo na prednosti i mogućnosti koje imamo kada su u pitanju inovacije, naši snažni brendovi i vodeće pozicije na tržištima“. Do kraja godine, kompanija Henkel očekuje organski rast prodaje od 2 do 4 odsto, što je očekivani rast i za sva tri poslovna sektora. Po pitanju korigovanog prihoda od prodaje, Henkel očekuje povećanje za više od 16,5 odsto, kao i da će korigovani prinos po prioritetnoj akciji zabeležiti porast između 8 i 11 odsto.

Pročitajte i ovo...