„Prema informacijama prikupljenim iz svih elektrodistribucija, procenat očitanih brojila je 96,11 odsto, a broj reklamacija na decembarske račune ne izlazi iz prosečnih okvira. Na primer u Beogradu je primljeno manje od 0,1 odsto reklamacija. Sve nepravilnosti koje su uočene na decembarskim računima za električnu energiju biće savesno i odgovorno ispitane i svaki slučaj biće pojedinačno razmotren. Nijedan kupac kod kojeg se utvrdi nepravilnost u očitavanju neće biti oštećen“, piše u saopštenju EPS-a koji poručuje građanima da ako sumnjaju u ispravnost decembarskih računa za električnu energiju mogu da podnesu reklamacije po regularnoj proceduri na šalterima u elektrodistribucijama, na adresi koja se nalazi na svakom računu.
Građani se pak žale na velike gužve i na kratak rok za podnošenje reklamacija, od osam dana. Žale se i što ne mogu telefonski da upute reklamaciju, a iz EPS-a kažu da ne stižu da se javljaju na telefon zbog velikih gužvi. Mediji se već bave istraživanjem u kojim beogradskim opštinama je najmanja gužva u redovima za reklamacije, a neki objavljuju i kako će Elektroprivreda Srbije vratiti novac onima kojima je pogrešno obračunala utrošenu energiju – odbijanjem od narednih računa.
Da podsetimo, svakog januara građani muče sličnu muku sa računima za struju, samo je ovog stvar otišla predaleko – neki su dobijali i dvostruko veće račune od uobičajenih. Prema istraživanju BIRN-a do toga je došlo jer je EPS za posao očitavanja svih brojila angažovao konzorcijumom privatnih firmi koje predvodi firma Sikvester, koji plaća mnogo više nego što je plaćao ranije. Zanimljivo je da je prema pisanju BIRN-a sporazumom između EPS-a i konzorcijuma predviđeno da “opravdane reklamacije ne smeju biti veće od 0,1 posto od ukupno očitanih brojila”.
Prema saopštenju iz EPS-a, na osnovu informacija prikupljenih iz svih distribucija, procenat očitanih brojila je za sada 96,11 odsto. Broj reklamacija na decembarske račune ne izlazi iz prosečnih okvira, pa je na primer u Beogradu primljeno manje od 0,1 odsto reklamacija, navodi se u saopštenju. Ali ako ova cifra pređe brojku od ukupnih 3.500 reklamacija konzorcijum privatnih firmi moraće da plati penale.
Iz EPS-a za sada čujemo da je u toku unutrašnja kontrola sprovođenja očitavanja, a „posle istrage svi za koje se utvrdi da nisu poštovali proceduru biće smenjeni“. O daljem toku saradnje sa konzorcijumom i dalje se ništa ne zna.