Profesor Ekonomskog fakulteta u Beogradu Ljubodrag Savić ocenio je da za dalji razvoj Aerodroma „Nikola Tesla“ ima boljih rešenja od koncesije u roku od 25 godina.
„Postoji više načina da se obezbede ulaganja u beogradski aerodrom koji poslednjih godina postiže dobre poslovne rezultate. Vlada Srbije je mogla da traži strateškog partnera, obezbedi ulaganja u tu kompaniju javno-privatnim partnerstvom, izdavanjem dela delatnosti ili na neki drugi tržišni način“, kazao je Savić agenciji Beta.
On je istakao da je koncesija poželjna u izgradnji infrastrukture, i da je „zbunjen“ odlukom vlasti da traži koncesionara za Aerodrom „Nikola Tesla“.
„Dobar seljak ne prodaje kravu koja daje najviše mleka, pa tako ni Vlada Srbije nije morala da objavljuje poziv koncesionarima za preduzeća od kojeg ima profit, već treba da se oslobađa gubitaša na koje se troše pare poreskih obveznika“, kazao je Savić.
Po njegovim rečima, Vlada se opredelila za koncesiju za beogradski aerodrom jer je to najamanje neizvesno rešenje jer će koncesionar učiniti sve da mu ta investicija bude isplativa, ali i zbog toga da bi se obezbedio siguran prihod u budžet.
„Očekuju se da u periodu koncesije godišnji budžetski prihodi budu 20 do 25 miliona evra i verovatno će koncesionar u aerodrom ulagati u skladu sa troškovima. Pametnije bi bilo da se potraži strateški partner koji će obezbediti ozbiljnija ulaganja u kompaniju koja ima mogućnost da se dalje razvija“, ocenio je Savić.