Atlantic Grupa je u prvoj polovini 2017. ostvarila ukupan prihod od prodaje u iznosu od 336,4 miliona evra, što u odnosu na prvo polugodište 2016. godine predstavlja rast od dva odsto. Dobit pre kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) iznosi 37,8 miliona evra i veća je za 8,4 odsto, dok je neto dobit posle manjinskih interesa porasla za 15,4 odsto, na 20,7 miliona evra. Uprkos smanjivanju tržišnog udela maloprodajnih lanaca u sastavu Agrokora kao najvećeg kupca, Atlantic Grupa je širenjem saradnje sa drugim kupcima ostvarila ukupan rast prodaje u prvom delu godine.
Prvih šest meseci je obeležilo dezinvestiranje proizvodnje sportske ishrane za treća lica i fokusiranje na razvoj brendiranog poslovanja u ovom segmentu. Fabrike u nemačkom Blekedeu i u Novoj Gradiški je preuzeo strateški partner, belgijska kompanija Aminolabs, za ukupan iznos od 27 miliona evra. U pogonu u Novoj Gradiški Atlantic je zadržao manjinski udeo, a u obema fabrikama kompanija nastavlja ugovorno da proizvodi asortiman sportske ishrane u saradnji sa strateškim partnerom, dok će direktno da ulaže primarno u razvoj proizvoda, marketing i prodaju brenda Multipower, približavajući ga premijum segmentu.
Uspešno premostili krizu Agrokora
„Atlantic Grupa je u prvoj polovini 2017. ostvarila rast prodaje na većini tržišta na kojima posluje, kao i rast profitabilnosti u gotovo svim poslovnim područjima. Izuzetno smo zadovoljni rezultatima, koji ponovo pokazuju stabilnost poslovanja, opravdanost strategije koja se oslanja na ulaganje u vlastite brendove i snažnu distribuciju, kao i uspešno upravljanje rizicima na svim poljima. Zaključili smo restrukturiranje strateškog poslovnog područja Sportska i aktivna ishrana, usmeravajući vlastite snage na razvoj brendiranog poslovanja. Uspešno smo premostili i ograničenja vezana za teškoće sa kojima se suočava naš najveći kupac i nastavljamo sa razvojem distributivnog poslovanja, koje kontinuirano raste, sa vlastitim, isto kao i sa principalnim brendovima“, istakao je u zvaničnom saopštenju Emil Tedeski, predsednik Uprave Atlantic Grupe.
Rast poslovnih i distributivnih područja
Na ukupan rast prihoda od prodaje Atlantic Grupe u prvom polugodištu su najviše uticala strateška distributivna područja Hrvatska, koje je raslo 5,8 odsto, i Srbija sa rastom od 2,1 odsto. Kafa se sa 20,1 odsto udela u ukupnim prihodima od prodaje ističe kao najveća pojedinačna kategorija sa 67,6 miliona evra prihoda od prodaje. Sopstvene robne marke Atlantic Grupe učestvuju u prodaji sa 68 odsto, distribucija proizvoda robnih marki principala sa 20,4 odsto, farmaceutski lanac Farmacija sa 7,6 odsto, dok proizvodi koje Atlantic Grupa proizvodi kao privatne robne marke za velike poslovne sisteme u zemlji i inostranstvu u ukupnom prihodu u prvih šest meseci još uvek učestvuju sa 4 odsto.