U budućnosti, kompanija Bosch će se više fokusirati na razvoj i pružanje mobilnih rešenja u povezanim, pametnim gradovima. Kompanija već ima 14 projekata za pametne gradove u svetu.
Potražnja i potreba za konceptom pametne mobilnosti u urbanom okruženju brzo raste širom sveta. Veliki gradovi širom sveta puni su do tačke pucanja. Na mnogim mestima postoji opasnost od prenaseljenosti. Sve više ljudi se vraća u gradove, ili će tamo živeti u budućnosti. Do 2050. godine živeće više od šest milijardi ljudi u tzv. „mega gradovima“, što je dvostruko više nego sada. Do tada, gradski saobraćaj će se utrostručiti. S obzirom da će približno dve trećine globalne populacije živeti u gradovima 2050. godine, rast urbanizacije će podrazumevati i sve veći broj problema.
Sve više ljudi u ograničenom prostoru značiće i veći promet, a samim tim i veće zagađenje, manje zelenog prostora, više buke i više zastoja u saobraćaju. „Svojim tehnološkim rešenjima Bosch može pomoći u poboljšanju kvaliteta života u mega gradovima i urbanim sredinama. Glavno sredstvo za ovu svrhu je mobilnost bez slobodnih emisija štetnih gasova, bez stresa i bez nesreće“, kaže dr Rolf Bulander, član Upravnog odbora Robert Bosch GmbH i rukovodilac Mobility Solutions poslovnog sektora.
U poslovnom smislu, pametni gradovi su područje rasta za dobavljača tehnologije i usluga. Samo u periodu do 2020. godine, tržište pametnih gradova će rasti 19 procenata svake godine, dostižući iznos od 700 milijardi evra. Na svojim projektima ukrštene prodaje, Bosch je u poslednje dve godine udvostručio prodaju u ovom sektoru.
„Za građane, to je ista stara priča – zagušeni putevi i zagađeni vazduh. Nema znakova napretka. Krajnje je vreme da se prilike koje nudi povezivanje iskoriste kako bi gradski saobraćaj bio pametan“, kaže Bulander. U budućnosti, nijedan mega grad neće funcionisati bez pametnog saobraćaja, novog modela za mobilnost. „Udaljavamo se od grada koji je isključivo koncentrisan na automobile stižući do ideje o mobilnosti koja je pametna i multimodalna“, dodaje on.
Na iskustvu mobilnosti u gradu Boksbergu, kompanija Bosch pokazuje kako oblikuje urbanu mobilnost. „Naši napori da pomognemo stvaranju urbane sredine bez emisije, stresa i nesreća vezani su za tri tehnološka dostignuća: automatizaciju, elektrifikaciju i povezanost“, kaže Bulander. Za kompaniju Bosch, fokus je na dolasku od tačke A do tačke B bez stresa. Da bi to postigli čak i u velikoj metropoli, javni prevoz, automobili, samovozeća, zajednička i isporučna vozila i druga prevozna sredstva, ukratko – sva prevozna sredstva u gradu – moraju biti besprekorno povezana jedna sa drugima. „Multimodalne usluge mobilnosti koje korisnici mogu rezervisati samo uz nekoliko klikova igraće glavnu ulogu u smanjenju zagušenja“.
Sve veća automatizacija gradskog saobraćaja takođe će rezultirati većom sigurnošću i manjim nesrećama. Čak i sada, Bosch kontrola stabilnosti motocikla pruža neku vrstu ESP za motore. A ABS za e-bicikle, koji je nedavno premijerno prikazan, takođe može spasiti živote. „Povezivanje automobila, dvotočkaša, drugih korisnika puteva i infrastrukture može pomoći smanjenju udesa i time spasiti živote. Naročito na tržištima u razvoju, korisnici puteva poput vozača dvotočkaša u opasnosti su“, kaže Bulander. Jedno od rešenja koje je razvilo Bosch za ovo je digitalni štit za motocikliste. U hitnim slučajevima, eCall razvijen specijalno za motore može spasiti život.
Elektromobilnost i motor sa sagorevanjem za bolji kvalitet vazduha
Naročito u konurbacijama, kvalitet vazduha će ostati važno pitanje. Iz tog razloga, Bosch ostvaruje cilj saobraćaja sa niskim emisijama. „U gradovima budućnosti, elektromobilnost i motori sa sagorevanjem biće deo rešenja“, kaže Bulander. Čak i sada, biznis kompanije Bosch u pogledu e-motocikala čini je liderom na tržištu pogonskih jedinica za najuspešnije električno vozilo na svetu. Više od 200 miliona e-skutera je na putevima u Kini, gde Bosch pogoni takođe igraju važnu ulogu. Za laka električna vozila sa dva, tri i četiri točka, Bosch je razvio kompaktni pogonski sistem koji može napajati dvotočkaše kao što su E-Schwalbe i mala vozila na četiri točka kao što je e.Go. Štaviše, isporuka pošiljki u velikim gradovima sve je više elektrifikovana. Nemačka pošta već vodi sa svojim skuterom pod nazivom Streetscooter, koji takođe sadrži Bosch pogonske komponente.
Pored napredovanja razvoja elektromobilnosti u svim segmentima i tipovima vozila, kompanija radi na daljem unapređenju motora sa sagorevanjem. Kompanija Bosch troši približno pola svog budžeta za istraživanje i razvoj u domenu zaštite životne sredine i očuvanja resursa. Sve u svemu, reč je o zbiru od oko 3,5 milijardi evra.
Putanja za pametne gradove
Čak i sada, kompanija Bosch vodi 14 projekata koji se odnose na pametne gradove. Oni uključuju urbane projekte u Singapuru, San Francisku, Berlinu i Hamburgu. Sedam projekata uključuju rešenja urbane mobilnosti. Osim povezanog parkiranja i upravljanja voznim parkovima, ova rešenja uključuju i elektromobilnost i multimodalni transport. Najnoviji sporazum kompanije Bosch o oblasnoj saradnji je sa kineskim gradom Tjencinom. Cilj ovog sporazuma je da ova luka postane pametan grad.
Svojom transformacijom u pružaoca urbane mobilnosti, kompanija koristi i svoju tehnološku ekspertizu vodećeg svetskog dobavljača delova za automobile i svoj ekonomski uticaj: 227.000 saradnika u Mobility Solutions poslovnom sektoru u svetu ostvarilo je prodaju od 43,9 milijardi evra u 2016. godini. Ove godine očekuje se rast poslovne aktivnosti Bosch Grupe za oko 7%. Ovo je gotovo tri puta brže od globalne proizvodnje automobila. „Mi rastemo brže od tržišta i, kao dobavljač automobilskih komponenti, ostaćemo jak i, pre svega, inovativni partner automobilske industrije. Štaviše, mi se razvijamo kao dobavljač usluga za svakog korisnika saobraćaja“, kaže Bulander. To takođe znači da će kompanija Bosch u toku godine uložiti više napora u istraživanje i razvoj poslovanja Mobility Solutions sektora. Do kraja 2017. godine, poslovni sektor će zapošljavati 48.000 saradnika za istraživanje i razvoj, otprilike 4.000 više nego na početku godine.