Home VestiPolitika i društvo Brendovi imaju karakter i ličnost baš kao i ljudi

Brendovi imaju karakter i ličnost baš kao i ljudi

by bifadmin

Folker Wrage, vlasnik agencije Wrage/Antwort i bivši CCO u agenciji Havas Cirih (Švajcarska) biće jedan od predavača na festivalu integrisanih komunikacija KAKTUS 2017, koji se održava 1. i 2. novembra u hotelu Crowne Plaza u Beogradu. Tim povodom, Wrage govori o brendovima, influencer marketingu, kao i da li i na koji način influenseri danas menjaju mišljenja ljudi.

Od psihologije do kreativnog direktora u marketing agenciji. U kojoj meri su Vam studije psihologije pomogle da zaključite šta klijent želi?

Psihologija uvek pomaže. Mnogo naučite o percepciji i o tome kako ljudi obrađuju informacije, o ljudskim željama, njihovom ponašanju. To je vredno znanje kada radite u industriji oglašavanja. Takođe, pomaže mi i da se fokusiram na ono što ljudi trebaju i žele. U marketingu možemo biti uspešni samo ako razumemo psihologiju potrošača.

Zašto je bolje biti dobar čovek – i kako se nositi sa „asshole” faktorom? Šta Vi mislite o tome?

Postoji vrlo jednostavan odgovor na to: loši ljudi uvek stvaraju više štete nego koristi. A kompanije to sve više i više shvataju. Biti dobra osoba je ključ za dugu i uspešnu karijeru, i za zdraviji i srećniji profesionalni život. Verovatno nikad nećemo imati svet bez loših ljudi. Ali, sve ide na bolje. Ne u politici, već u korporativnom svetu.

Zašto se brendovi moraju ponašati kao dobri ljudi? Da li je brend čovek?

To zapravo nije tako nova ideja. Uvek je postojala želja ljudi koji rade u marketingu da učine brend prijateljem potrošača. Ali oni i dalje to ne uspevaju i tretiraju brend kao stvar, a ne ljudsko biće. Ljudi žele da veruju brendu, žele da imaju slične ideje, pa čak i mišljenja. A ako pogledamo najuspešnije brendove na planeti, videćete da je to zajedničko za sve njih. Imaju karakter, ličnost, baš kao i ljudi.

Koja je tajna uspešnih influensera? Šta to oni imaju posebno?

Uspešan influenser je neko ko je strastven i dobro obavešten o određenoj temi ili oblasti, ali i ko je sposoban da tu strast i znanje prezentuje na veoma zanimljiv i relevantan način. Influenseri su u stanju da kreiraju sadržaj koji drugi ljudi smatraju korisnim i zabavnim i prate ih zato što taj sadržaj daje neku vrednost njihovom životu.

Folker_Wrage

U kojoj meri influenser može uticati na opštu javnost da promeni svoje razmišljanje?

Trenutno su influenseri veoma usredsređeni na način života, proizvode, zabavu… Jedan broj njih zapravo rade na tome da promene ljudsko razmišljanje o važnim pitanjima. Međutim, taj broj je prilično mali. Ali da, postoje ljudi koji to pokušavaju, a neki od njih su opasni i manipulativni ljudi i pokušavaju da utiču na izbore, politike zemalja, ali i druga važna ekonomska i privredna pitanja. Ima i pozitivnih primera – sećate se početka Arapskog proleća. Te ljude ne zovemo influenserima, ali oni to svakako jesu.

Šta je budućnost influencer marketinga? Kako vidite buduću saradnju između brendova i influensera?

Influencer marketing imaće važnu ulogu u oblasti oglašavanja u narednim godinama. To će dodati kredibilitet kampanjama, pomoći će malim brendovima i preduzećima da se oglašavaju, dovešće do partnerstva između brendova i stvaralaca sadržaja, i nastaviće da se razvija do tačke na kojoj će upravo influenseri pomagati brendovima da budu bliži ljudima.

Šta učesnici festivala KAKTUS 2017 mogu da očekuju tokom Vaše prezentacije i radionice?

Smeh, korisne informacije i primenjive primere. Tokom radionice, pokušaćemo zajedničkim snagama da uđemo dublje u suštinu influencer marketinga i saznamo šta možemo učiniti za brendove i kako ovu vrstu marketinga učiniti korisnim za kompaniju.

Pročitajte i ovo...