U prisustvu više od 100 poslovnih lidera iz Makedonije i regiona, te specijalnih gostiju iz međunarodnih finansijskih institucija, Živko Mukaetov, generalni direktor „Alkaloid-a“ i predsednik Upravnog odbora Summit-a 100, otvorio je najveći poslovni događaj na ovim prostorima – šesti godišnji Summit 100 poslovnih lidera jugoistočne Evrope.
Tema ovogodišnjeg Summit-a 100 je „povezivanje“, i to u nekoliko ključnih oblasti, kao što su infrastruktura, transport, energetika, digitalizacija, brendiranje regiona, omogućavanje slobodnog kretanja robe i usluga, ali i veći stepen mobilnosti radne snage.
U svom uvodnom obraćanju, Živko Mukaetov istakao je kako je Summit 100 prerastao u vodeću regionalnu poslovnu platformu i najavio buduća očekivanja, ali i podsetio na prethodna izdanja, na rezultate i ključne projekte koji su proizašli iz njih.
“Fokus Summit-a 100 u Skoplju, kao i svake godine, jeste regionalna saradnja. Radi lakšeg pristupa novim tržištima, kompanijama je potrebno udruživanje, a Summit 100 je odlična inicijativa za postizanje ovih ciljeva. U isto vreme, Summit 100 je jaka platforma za strukturisanje razvojnih programa koji bi približili region korak napred u ispunjavanju misije za građenje moćne biznis zajednice koja bi bila generator većeg ekonomskog rasta. Mi u Summit-u 100 smo uvereni da bismo samo preko intenziviranja regionalne saradnje i građenja sinergija između kompanija podigli konkurentnost ekonomija, našim firmama bismo omogućili lakši pristup novim tržištima te bismo bili mnogo primamljiviji inostranim investitorima kao unificirano tržište”, izjavio je Mukaetov na otvaranju Summit-a 100.
Violeta Bulc, Evropska komesarka za transport, naglasila je kako pozitivni trendovi u Evropi, poput pada nezaposlenosti, predstavljaju dobru poruku za mlade ljude. „Evropska unija je izašla iz krize, sve zemlje članice beleže privredni rast. To su dobre vesti koje želimo da podelimo s našim partnerima na zapadnom Balkanu gde se, takođe, događaju pozitivni trendovi“, kazala je Bulc.
Drugog dana Summit-a 100 planirano je održavanje pet kreativnih radionica posvećenih energetici, ekonomiji, brendiranju proizvoda u sektoru hrane i pića, turizma, kao i digitalne agende, a predviđena je i plenarna prezentacija ideja za regionalnu saradnju pred političkim liderima iz regiona.