Ministarstvo turizma priprema projekat na nacionalnom nivou koji će regulisati proces izdavanja stanova turistima, poznatiji kao „stan na dan“, najavila je Renata Pindžo, pomoćnica ministra turizma, trgovine i telekomunikacija.
Ministarstvo priprema ozbiljnu reformu poreskog tretmana fizičkih lica pružaoca usluga smeštaja do 30 ležaja. Ta reforma će obuhvatiti njihovo oporezivanje po niskoj stopi, prijavu i plaćanje boravišne takse, kontrolu plaćanja boravišne takse, sistem onlajn prijave i odjave gostiju i elektronski sistem u kojem je uvezan MUP, Poreska uprava, lokalna samouprava i Ministarstvo, precizirala je Pindžo sinoć na panelu „Uloga međunarodnih i lokalnih brendova hotela u razvoju destinacije” koji je organizovan na Ekonomskom fakultetu u Beogradu u okviru obeležavanja Dana fakulteta.
Ona očekuje da se taj proces završi za dve godine, jer je potrebno promeniti zakonski okvir, uraditi pilot, implementirati rešenje i sprovesti kampanju.
Pindžo je navela da izdavanje stanova turistima više nije usmereno na klijente koji traže samo jeftin smeštaj. Pojedinci čak iznajmljuju tuđe stanove da bi ih izdavali turistima, neće da se kategorišu kod lokalne samouprave i plaćaju porez, već sklapaju ugovore o izdavanju stana i plaćaju neke minimalne nadoknade, dodala je.
Prema njenim rečima, u poslednjih sedam-osam godina u Srbiji je zabeležen dvocifren rast boravka stranih turista i taj trend se nastavlja.
Rast deviznog priliva u januaru ove godine je već za 1,4 odsto u odnosu na januar prošle godine.
Država je poslednjih 10 godina uložila više od 8,2 milijarde dinara u razvoj određenih destinacija kao što su ski centri na Zlatiboru, Kopaoniku i Staroj Planini, Golubac, Lepenski vir i drugi, rekla je pomoćnica ministra turizma.
Ivan Vitorović, generalni direktor Mona HotelManagement je rekao da hotelski lanci ne razvijaju destinaciju, već dolaze tamo gde je uzlazni turistički trend.
Vitorović je rekao da je Srbija i kratkoročno i dugoročno regionalno tržište, sa čim se složio i direktor hotela Zira Dejan Pejčinović koji je dodao da su polovinu noćenja u tom hotelu ove godine rezervisali ljudi iz regiona uz goste iz Izreaela, Nemačke i Turske.
Na pitanje profesora dr Bojana Zečevića o uticaju milenijalaca na turizam, Slavica Bogosavljević, direktorka hotela Holiday In, je istakla da je preporuka tog lanca hotela da svaki menadžment ima nekog ko će biti vodič kroz priču milenijalaca.
Milenijalac sa telefonom, tabletom i još nekoliko gedžeta traži dobar internet, ima neformalan način razmišljanja, ne poznaje autoritete, ne komunicira verbalno, već pisanjem poruka, opisala je milenijalce Slavica Bogosavljević i dodala da prilagođavanje hotela njihovim zahtevima nije jednostavno i nije jeftino.