Pod sloganom New Signal 8 i 9. maja u Jugoslovenskom Dramskom Pozorištu održana je najveća i najznačajnija regionalna konferencija o digitalnom i interaktivnom marketingu Digital day. Svoja iskustva o aktuelnim industrijskim trendovima u svetu izneli su predavači i učesnici panela koji su eksperti marketinga i digitalnih medija, stratezi, donosioci poslovnih odluka, kreativni umovi, vizionari i tehnološki geek-ovi.
Na njoj su se mogli čuti rezultati Httpool-ovog istraživanja tržišta online oglašavanja u Srbiji koje je u 2017. vredelo 29,5 miliona evra. Vrednost ovog tržišta porasla je u odnosu na 2016. za četvrtinu. Međutim, po ovom kriterijumu smo još uvek daleko od evropskog proseka gde je oglašavanje na mobilnim uređajima već prestiglo TV. Rade Tričković ispred Httpool-a rekao je da su generatori tržišta “video, oglašavanje na mobilnim uređajima i social advertajzing. Mobilni advertajzing u odnosu na prethodnu godinu beleži rast od čak 98% i njegov udeo je 12,99 miliona evra, dok video u ukupnoj vrednosti online oglašavanja učestvuje sa 44%”.
Osim o statistici, na konferenciji Digital day bilo je reči i o digitalnim trendovima, dizajnu, društvenim mrežama, o marketingu sa svrhom, uticaju veštačke inteligencije na online biznise, uvođenju GDPR-a, inovacijama, itd.
Pored predavanja posetioci su mogli da prisustvuju i zanimljivim panelima, a teme su bile: e-commerce, biznis transformacija, digitalizacija u kulturi, uvođenje GDPR-a, kako izgraditi community i napraviti savršen media mix, koja je budućnost medija…
Konferenciju je zatvorila izvršna direktorka IAB Serbia, Danka Trbojević. Osim što se program konferencije odvijao istovremeno u dve stale, ove godine je Digital Day po prvi put trajao dva dana, pri čemu su se na kraju drugog dana dodelile nagrade za najuspešnije digitalne kampanje i projekte, Mixx Awards.
Kampanja „Bolje visiti na Guarani, nego na grani“, koju je radila marketinška agencija Pioniri communications za kompaniju Knjaz Miloš – Guarana, dobitnik je ovogodišnjeg Grand prija IAB MIXX Awards Srbija.
Žiri u čijem sastavu su bili eminenti stručnjaci iz marketinga i digitala smatrali su da je ova reklama, čija su ciljna grupa bile su nove generacije milenijalci, odnosno Z-generacija, do koje se veoma teško dopire, najbolja u industriji, a osim nje odabrani su najbolji u još 13 kategorija.
Od ukupno 16 kategorija, nagrade su osvojili radovi u 13 kategorija jer, po mišljenju stručnog žirija, radovi u tri kategorije nisu zadovoljili kriterijume MIXX takmičenja.
1. U kategoriji Best product Launch nagradu je dobila kampanja za Ferninand knedle.
2. U kategoriji Best Social Community Building pobedila je kampanja “Čuvaj se” – delo kreativaca iz Direct media za SPIKS.
3. U kategoriji Best Social Influenser Marketing nagrađena je kampanja “Već 20 godina nije svejedno” koju je kreirala agencija Ovation BBDO za Nectar.
4. Best Native Advertising Campaign, po mišljenju žirija, imala je kampanja “Moja kravica trougao”, koju je za kompaniju Imlek radila Direct media.
5. Za Best Video Advertising Campaign kampanju proglašena je “Nađi novi posao”, agencije McCann Belgade koja je rađena za Poslovi Infostud.
6. Best Branded content nagradu osvojila je agencija Mc Cann Beograd, kampanjom “Pirulolci”za Froneri Adriatic.
7. Najbolji u kategoriji Best Direct Respond and Lead Generation Campaign sa kampanjom DM Triangulate – Societe generale M banking, koju je radio tim Direct media.
8. Best Brand Awareness Campaign nagrada pripala je opet agenciji Ovation BBDO za kampanju “Već 20 godina nije svejedno”, za kompaniju Nectar.
9. Best Corporate Website site osvojila je Wireless Media za Wireless Media Corporate Website.
10. McCannBelgrade osvojio je nagradu u kategoriji Best Cross Media Integration sa kampanjom “Coke loves local”, za The Coca-Cola company.
11. Najbolji mikrosajt je “Beograd živi” koji je uradila Wireless media.
12. Najbolji u Mobile kategoriji je “Moja kravica AR Bojanka” sa aplikacijom za kompaniju Imlek, rad tima Direct media.
13. Pioniri su pobedili kategoriji Best Social Media Campaign sa kampanjom „Bolje visiti na Guarani, nego na grani“ za Knjaz Miloš – Guarana.