Ako ste nekad propustili čas engleskog, termin kod lekara ili redovan servis automobila, sigurno ste se zapitali kako da vam se to ne dogodi ponovo i zašto vas profesor, doktor ili majstor nisu podsetili na zakazane obaveze. O tome je razmišljao i Aleksandar Jovanović, kreator softvera Evident i osnivač istoimene startap kompanije, kada mu se pre tri godine prijateljica stomatolog požalila na problem sa zakazivanjem pacijenata i loše iskustvo sa gubitkom podataka, jer se računar u kome je vodila evidenciju iznenada pokvario.
Odlučio je da istraži tržište i shvatio da velika većina stomatoloških ordinacija, ali i kozmetičkih salona, frizera, škola stranih jezika i, uopšte, delatnosti gde se radi zakazivanje klijenata, funkcioniše na sličan način.
“Evropski prosek je da 50% malih biznisa vodi evidenciju na papiru, a u Srbiji je to znatno više. Zaključio sam da postoji veliki potencijal za razvoj i rešio da napravim softver za evidenciju i zakazivanje. Postavio sam dva bitna cilja – da proces bude jednostavan, odnosno isti kao na papiru, i da može da mu se pristupi sa bilo koje lokacije i bilo kog uređaja” objašnjava u razgovoru za eKapiju Aleksandar Jovanović.
Uskoro je uradio prvu verziju softvera Evident koja je ispunjavala ove zahteve i pritom bila besplatna. S obzirom na to da nije postojalo nešto slično, očekivao je brzo veliki broj korisnika, ali, kako kaže – „bila je to jedna od stotinu grešaka koje praviš kao startap i iz kojih učiš i ideš dalje“.
“Bilo je dovoljno korisnika da dobijem povratne informacije u kom pravcu razvijati softver, ali malo u odnosu na potencijal tržišta. Nakon nekoliko meseci prikupljanja podataka izvukao sam dva bitna zaključka – da je korisnicima potrebno da vide jasan benefit odmah, kako bi dali priliku nečemu novom, i da se veliki broj njih požalio da im klijenti propuštaju zakazane termine. Kod pojedinih je ta brojka išla i do 30%, što je zaista veliki gubitak i vremena i novca”, ističe on.
Neki korisnici su to rešavali tako što su zvali telefonom ili slali SMS klijentima da ih podsete, ali je to bilo dosta vremenski zahtevan posao i podložan ljudskoj grešci, tako da je Aleksandru sinula ideja kojom bi mogao da reši upravo taj problem.
“Shvatio sam da bih mogao da automatizujem SMS podsetnike. Time bih, pored rešavanja velikog problema postojećim korisnicima, istovremeno pokazao novima benefit već u prve dve nedelje korišćenja softvera. Počelo je od tog jednog podsetnika za zakazan termin, a danas imamo devet automatizovanih podsetnika: rođendanska čestitka, podsetnik o zakazanom terminu, potvrda zakazanog temina, podsetnik 6 i 12 meseci od poslednjeg zakazivanja i podsetnici 1, 3, 6 i 12 meseci od snimljenog zakazivanja. Najbitnije od svega je što se svi ti podsetnici šalju automatski na osnovu samo jednog zakazivanja u kalendaru”, navodi Jovanović.
Ispostavilo se da je tačno ovo trebalo novim korisnicima. Procenat usvajanja softvera je naglo skočio, a više od 80% njih je nastavljalo da koristi Evident redovno u poslu, nakon prvih nedelju dana testiranja. Korisnička podrška je bio drugi prioritet i naš sagovornik naglašava da softver danas izgleda i funkcioniše tako upravo zahvaljujući korisnicima i njihovim predlozima.
Evident je softver za čije korišćenje nije potrebna instalacija, već korisnici prave nalog na sajtu evident.rs. Koristeći te podatke, možete se ulogovati sa bilo kog računara ili telefona i voditi svoj posao. Sam softver za zakazivanje je besplatan (kalendar, baza klijenata, statistika), a ono što se naplaćuje su poruke za automatski SMS podsetnik. Pošto je u pitanju web rešenje, svi podaci su u cloud-u, što znači da korisnici ne moraju da brinu da li će se neki uređaj pokvariti i ne mogu izgubiti svoje podatake. Takođe, podaci su sinhronizovani na svim uređajima, što je idealno kada više ljudi radi na zakazivanju, jer svi imaju uvid u zajednički kalendar.
Više o ovoj kompaniji možete pročitati na sajtu eKapija