Često se prilikom kupovine proizvoda radije odlučimo za onaj sa višom cenom, misleći da je skuplje zdravije. Međutim, da li i viša cena znači i da je proizvod kvalitetniji? Novo istraživanje sa Univerziteta Vanderbilt tvrdi da imamo potpuno pogrešnu percepciju o zdravoj hrani.
Obično mislimo da ukoliko želimo da se hranimo zdravo onda moramo potrošiti čitavu platu. Nedavno objavljena studija u Journal of Consumer Research zaključuje da je među potrošačima ustaljeno mišljenje „zdravo je skupo“ što u velikoj meri utiče na kupovinu, ali i na našu percepciju zdrave hrane.
Kako bi proverili svoje teorije, Keli Hos i kolege sa Univerziteta Vanderbilt sproveli su nekoliko ispitivanja, u svakom je učestovalo između 100 i 200 ispitanika. U prvom eksperimentu u jednoj grupi ispitanika dali su im da jedu grickalice od granole koje su navodno dobile ocenu A- na testu zdravlja, a drugoj grupi dali su identičan proizvod i rekli da je ondobio ocenu C.
Isptitanici iz prve grupe izrazili su uverenje da je proizvod skuplji, a oni u drugoj da je proizvod nešto jeftiniji.
U sledećem eksperimentu grupi ispitanika dali su keks za doručak i rekli im da on košta 25 centi, a drugoj da košta 2 dolara. Ispostavilo se da ispitanici koji su mislili da jedu skuplji proizvod misle i da je zdraviji.
Kada je prilikom narednog ekesperimenta ispitanicima rečeno da zdrava hrana koju jedu ima jednu novu masnu kiselinu koju drugi proizvodi nisu imali, svi su mislili da je taj proizvod i skuplji u odnosu na druge. Drugim rečima, kad se potrošači prvi put susretnu s nekim nepoznatim sastojkom, zaključiće da je onaj skuplji zapravo i zdraviji.
Potrošači često koriste cenu kao pomoć pri odlučivanju između relativno sličnih proizvoda. Svi znaju da je salata zdravija od sladoleda i cena tu nema nikakav uticaj. S druge strane, kad se nađu suočeni s odlukom koju moraju brzo doneti kupci će pre posegnuti za skupljim proizvodom i živeti u uverenju da je zdraviji.
Preuzeto sa sajta Agro medija