Novo istraživanje pokazuje pad poverenja u organizacije, jer korisnici veruju da kompanije ne znaju kako na odgovarajući način da zaštitite lične podatke. Dve trećine ispitanih prestalo bi kupovati proizvode ili usluge od kompanija sa neodgovarajućom zaštitom ličnih podataka te bi se bez ustručavanja o tome požalilo na društvenim mrežama, šteteći reputaciji kompanije. Polovina ispitanih (48%) kaže kako bi prestali biti lojalni prema određenom brendu ili firmi i kako bi razmotrili kupovanje usluga ili proizvoda kod konkurencijem a čak 81% bi prijateljima i članovima porodice reklo da bojkotuju organizaciju ili kompaniju koja zloupotrebljava lične podatke korisnika, dok bi gotovo tri četvrtine čak otišlo toliko daleko da prijave kompaniju regulatorima.
Međutim, istraživanje takođe pokazuje da korisnici takođe planiraju da nagrade kompanije koje na ispravan način štite njihove podatke. Tri od pet ispitanika (59%) kaže kako će potrošiti više novaca kod organizacija kojima veruju da na ispravan način čuvaju njihove podatke, dok je nešto preko četvrtine ispitanika (27%) spremno da potroši i do 25% više novaca kod firmi koje zaštitu podataka shvataju ozbiljno.
Istraživanje pokazuje da je 92% korisnika danas zabrinuto oko nivoa zaštite svojih ličnih podataka u firmama koje ih koriste.
Rezultati novog istraživanja koje je sproveo Veritas Technologies, vodeća kompanija na području upravljanja podacima u okruženjima koja se oslanjaju na više oblaka, pokazuju da korisnici imaju vrlo malo poverenja u to da će organizacije dobro čuvati njihove podatke. Kako se sve više i više firmi suočava sa curenjem ličnih podatka – i kako se čini da su hakeri uvek jedan korak ispred – gotovo dva od pet ispitanika u istraživanju (38%) danas veruje kako većina firmi ne zna kako da zaštititi podatke svojih korisnika. Istovremeno, Veritasovo globalno istraživanje percepcije privatnosti podataka među korisnicima za 2018. godinu pokazuje kako korisnici planiraju da preduzmu značajne korake kako bi kaznili kompanije koje njihove podatke ne čuvaju na odgovarajući način, dok će istovremeno nagraditi one koje to čine kako treba.
„Korisnici žele da vide više transparentnosti i odgovornosti kod firmi/kompanija. Oni će sasvim sigurno nagrađivati one organizacije koje su primenile dobre „higijenske“ tehnike čuvanja podataka, a kazniće one koje to ne čine. Kompanije moraju biti percipirane kao dobri čuvari podataka ako žele ostvariti poslovne uspehe i benefite, kao i steći maksinalno poverenje kod korisnika“, kaže Tamzin Evershed, viša direktorka i globalna šefica za područje privatnosti u Veritasu.
Rast zabrinutosti oko prikupljanja ličnih podataka
Budući da raste interes za temu kako se čuvaju i koriste lični podaci, ovo istraživanje takođe je pokazalo kako korisnici ne bi pristali na deljenje sledećih vrsta ličnih podataka:
- detalje o ličnim finansijama, uključujući prihode i hipoteke (60%);
- lokaciju/prebivalište (40%);
- online navike (40%);
- detalje o zdravlju i medicinske zapise (38%);
- seksualnu orijentaciju (28%);
- verska uverenja (26%).
Korisnici takođe postaju sve oprezniji oko toga kako se njihovi podaci dele kompanijama i trećim stranama/licima. Devet od deset korisnika (92%) kaže da je zabrinuto oko nivoa zaštite ličnih podataka, dok 40% ispitanika tvrdi da nema nikakav uvid u to kako kompanije koriste ili dele njihove podatke. Čak 21% ispitanih je veoma zabrinuto oko mogućnosti da će njihovi lični podaci biti ukradeni.
„U svetlu nedavnih događaja i zakonskih promena, korisnicima je potreban mnogo viši nivo bezbednosti u pogledu toga kako kompanije čuvaju njihove podatke, kako ih dele i koriste“, kaže Evershed. „Sve to može imati značajne posledice za kompanije koje se oslanjaju na prikupljanje podataka o korisnicima kako bi mogle ponuditi inteligentne i vrlo ciljane usluge, poput aplikacija koje su vezane uz lokaciju korisnika. Najuspešnije kompanije biće one koje uspeju da pokažu da upravljaju i štite lične podatke na usklađen i dobar način u svim situacijama“, naglašava Evershed.