U konverzacijskoj trgovini potrošači imaju kontakt sa ljudima, četbotovima ili kombinacijom ove dve opcije kako bi dobili personalizovanu uslugu. Kompanije koriste četbotove da pošalju potvrde o porudžbini, slanju i obaveštenja o isporuci i rešavaju probleme u korisničkom servisu.
Ovaj vid trgovanja dobija sve više poklonika, zbog čega je kompanija Mastercard objavila izveštaj „Ima li nekoga tamo? Davanje glasa konverzacijskoj kupovini“ u kojem otkriva da potrošači iznad svega vrednuju praktičnost, a ispunjavanje njihovih očekivanja je ključno za masovno usvajanje konverzacijske trgovine.
Kako glas postaje dominantno sredstvo interakcije unutar ove nove digitalne zone trgovine, očekuje se da će konverzacijska trgovina nastaviti da se razvija dalje.
Istraživanje koje je za Mastercard sprovela agencija Future Agenda, pokazuje da je 87% američkih potrošača upoznato sa glasovnim i tekstualnim agentima, a 66% ih je koristilo u prošlosti. U EU, petina potrošača je već kupovala pomoću glasovnih ili tekstualnih agenata (21% je kupovalo, 16% je obavilo neko plaćanje, a 7% je koristilo ove agente u okviru bankarskih usluga).
Međutim, studija takođe otkriva da uprkos činjenici da na tržištu već postoje govorni asistenti i pametni govornici, glasovna i komunikacijska trgovina još uvek nije dostigla svoj puni potencijal. Mnogi potrošači su nepoverljivi u pogledu opšte sigurnosti glasa, posebno kada je reč o elektronskoj trgovini. Nedostatak vidljivih sigurnosnih faktora prvi je razlog zbog kojeg potrošači odustaju od transakcija u e-trgovini , pokazala je nedavna studija.
Međutim, to je tržišna prilika koja će eksponencijalno rasti u narednih nekoliko godina. Konsultantska firma OC&C procenjuje da će vrednost transakcija obavljenih preko konverzacijske trgovine iznositi 40 milijardi dolara do 2022. godine (u isto vreme će potrošnja preko konverzacijske trgovine u Ujedinjenom kraljevstvu iznositi 5 milijardi dolara), što predstavlja 6% i 3% ukupne potrošnje na internetu.
Kako bi se maksimalno iskoristila prilika za povećanje poverenja u konverzacijsku trgovinu, uspostavljanje većeg stepena poverenja, praktičnosti i jednostavnosti korišćenja, biće od ključne važnosti za šire usvajanje ovog rešenja. Partnerstva su takođe važna jer šire okruženje za plaćanja može da unapredi ili da uništi celu platformu. Kompaniji i trgovci moraju da sarađuju na integraciji novih proizvoda i usluga, a koji su zasnovani na sigurnim tehnologijama, kako bi se stvorilo okruženje u kojem će rasti poverenje u korišćenje glasa kao kanala za kupovinu.