Pad vrednosti akcija Fejsbuka (Facebook) nije samo kratkotrajni problem, već pokazatelj duboke isfrustriranosti odlukama menadžmenta kompanije, tvrdi Skot Galovej, profesor marketinga na Sternovoj poslovnoj školi Njujorškog univerziteta i autor knjige „Skriveni DNK Amazona, Epla, Fejsbuka i Gugla“.
Posle nekoliko meseci skandala i tek prividnog ispravljanja kursa u poslovanju najpopularnije društvene mreže bilo je pitanje trenutka kada će to nezadovoljstvo da se prikaže i u brojkama. Pošto je Fejsbuk u sredu objavio da su rezultati drugog kvartala bili ispod očekivanja, vrednost njegovih akcija pala je za 19%, dok je tržišna kapitalizacija kompanije izgubila oko 100 milijardi dolara. Berzanski indeks Nasdak (Nasdaq) pao je za 1 odsto.
„Ovo je nakupljeni bes, koji je mnogo dublji od jednodnevnog gubitka na berzi“, naglašava Galovej. Prema njegovim rečima, izvinjenje osnivača i direktora Fejsbuka Marka Cukerberga posle otkrivanja afere o prodaji ličnih podataka 87 miliona vlasnika Fejsbuk naloga engleskoj kompaniji Kembridž Analitika (Cambridge Analytica), očigledno nije bio dovoljno, a kompanija nije od tada načinila nijedan ohrabrujući potez kojim bi privukla natrag njene korisnike koji su izgubili poverenje.
Na osnovu poslednjih pokazatelja u Fejsbuku su najavili da će u trećem i četvrtom tromesečju 2018. godine najverovatnije ostvariti nešto sporiji rast, između 5 i 9 odsto.