Atlantic Grupa je u prvom polugodištu 2018. ostvarila ukupni prihod od prodaje u iznosu od 332 miliona evra, što u odnosu na isti period prethodne godine predstavlja rast od 4,1 odsto ukoliko isključimo uticaj prodate uslužne proizvodnje sportske prehrane usled prodaje proizvodnih pogona belgijskom Aminolabsu. Dobit pre kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) iznosi 39,5 miliona evra i veća je za 5,3 odsto, dok je neto dobit nakon manjinskih interesa porasla 8,8 odsto na 22,3 miliona evra. Dobri rezultati ostvareni su na krilima rasta distributivnog poslovanja i sopstvenih robnih marki.
Od događaja koji su obeležili polugodište izdvaja se uspešno okončanje procesa izglasavanja nagodbe poverilaca Agrokor Grupe. Prema nagodbi, ukoliko Konzum ostvari četvorogodišnji planirani EBITDA koji je uključen u projekcije menadžmenta Agrokora i savetnika, kao podloge za postizanje nagodbe, Atlantic Grupa će naplatiti sva preostala potraživanja od članica Agrokor Grupe iz razdoblja pre pokretanja postupka vanredne uprave, a koja iznose oko 8 miliona evra. Polugodište će obeležiti i nedavno potpisani ugovor o kupoprodaji društva Neva kojim taj najveći proizvođač kozmetike u Hrvatskoj prelazi u vlasništvo kompanije Magdis, poznate po renomiranoj robnoj marki Biobaza, kao i farmaceutskih i medicinskih sirovina. Atlantic je na ovaj način nastavio da sprovodi svoj strateški program dezinvestiranja „non-core“ malih poslovnih operacija, započet lani prodajom proizvodnih pogona sportske i aktivne prehrane belgijskom Aminolabsu. Polugodište je obeležila i konsolidacija distributivnog poslovanja. Ugovorena je saradnja sa novim principalima – Red Bullom u Srbiji i Mars grupom u Hrvatskoj, što je omogućilo stabilan rast distribucije na tim tržištima. Osim toga, u internoj organizaciji celokupno distributivno poslovanje reorganizovano je u jedinstveno područje. Među brojnim inicijativama iz razvoja sopstvenog asortimana posebno se ističu rezultati nove proizvodnje Argete u SAD, dvocifreni rast instant turske kafe Black’n’Easy i redizajnirane Cockte sa odličnim rezultatima postignutim u HoReCa kanalu.
Na ukupan rast prihoda od prodaje Atlantic Grupe najviše su uticala Strateška poslovna područja: Delikatesni namazi sa rastom od 12,5 odsto, Pića sa rastom od 9,6 odsto i Kafa sa rastom od 6,8 odsto. Kafa je ujedno i najveća pojedinačna kategorija u ukupnim prihodima s 21,3 odsto učešća i 71 milion evra prihoda od prodaje. Od pojedinačnih tržišta je najveći rast ostvaren u Hrvatskoj – 8,3 odsto, a sledi Bosna i Hercegovina sa 6,9 odsto i Srbija koja je rasla stopom od 6,1 odsto. Značajan rast beleži se i na ostalim tržištima regiona – kao što su Makedoniji i Crna Gora… – koja su rasla 9,8 posto.