Od 22. januara 2019. korisnicima na internet stranici Agencije za privredne registre otvoren je informacioni sistem za dostavljanje izveštaja za 2018. godinu.
Primenom informacionog sistema Agencije obezbeđuje se jedinstven postupak unosa, kontrole, potpisivanja i dostavljanja izveštaja za statističke potrebe i finansijskih izveštaja sa propisanom dokumentacijom za 2018. godinu.
Podsećamo da Zakon o računovodstvu obavezuje sva pravna lica i preduzetnike koji vode dvojno knjigovodstvo da izveštaje za statističke potrebe, kao i finansijske izveštaje i propisanu dokumentaciju za 2018. godinu dostavljaju Agenciji, isključivo u elektronskom obliku, potpisane kvalifikovanim elektronskim potpisom zakonskog zastupnika.
Agencija je korisnicima obezbedila uvid u Pretragu evidencije obveznika, kako bi privredni subjekti i ostala pravna lica mogla da provere da li su obveznici finansijskih izveštaja. Pretraživanje se može izvršiti po matičnom broju, poreskom identifikacionom broju (PIB) ili po nazivu pravnog lica, odnosno preduzetnika.
Kroz pretragu evidencije obveznika, korisnicima su na raspolaganju podaci za svakog pojedinačnog obveznika, i to: statusni podaci, podaci o zakonskom zastupniku, veličina obveznika, obaveza vršenja revizije, računovodstvena regulativa, kao i obrasci na kojima obveznik sastavlja izveštaje.
Obveznici imaju obavezu da provere ažurnost podataka u evidenciji obveznika, pre dostavljanja izveštaja za statističke potrebe, odnosno finansijskih izveštaja i propisane dokumentacije. Ukoliko podaci u evidenciji obveznika nisu ažurni, obveznici uopšte neće moći da dostave izveštaje putem tog sistema ili neće moći da to urade na pravilan način. Ukoliko utvrde da podaci u evidenciji nisu ažurni, potrebno je da obveznici upute reklamaciju za ažuriranje tih podataka na elektronsku adresu obveznicifi@apr.gov.rs.
Obveznici koji nisu registrovani u Agenciji već kod drugih organa, u prilogu reklamacije treba da dostave dokaze kojima potvrđuju istinitost podataka, a sve u cilju da se postupak ažuriranja podataka sprovede u što kraćem roku i time obezbede uslovi za dostavljanje izveštaja u skladu sa propisima.
Radi lakšeg korišćenja informacionog sistema za finansijske izveštaje, Agencija je i ove godine, za svoje korisnike, pripremila Tehničko uputstvo za potpisivanje dokumenata i zahteva kvalifikovanim elektronskim potpisom, Tehničko uputstvo za elektronsko plaćanje, kao i odgovarajuća video uputstva, koja se odnose na kreiranje zahteva, popunjavanje obrazaca, potpisivanje i ažuriranje dokumentacije, plaćanje naknade kao i potpisivanje i dostavljanje izveštaja, koja su korisnicima na raspolaganju u okviru informacionog sistema Agencije i na You Tube kanalu APR-a. Takođe, na raspolaganju su i detaljna korisnička uputstva za sastavljanje i dostavljanje svih vrsta izveštaja za 2018. godinu.