Tokom treće i četvrte nedelje marta ove godine, prodaja nekih kategorija proizvoda u Srbiji je porasla za više od 700%. Rekorder su dezinfekciona sredstva sa rastom od neverovatnih 1184,2%. Na drugom mestu je brašno sa rastom od 764%, a slede rukavice čija prodaja je porasla za 701,5%.
Među proizvodima koji su stekli neočekivanu popularnost na domaćem tržištu je i sapun. On se prodavao više nego kvasac i ulje, pa čak i više od famoznog toalet papira, pokazuju najnoviji podaci agencije Nielsen.
U vanrednoj situaciji u Srbiji, zabeležen je vanredan rast prodaje robe široke potrošnje. Veliki trgovinski lanci koji čine više od polovine ukupne maloprodaje u našoj zemlji, zabeležili su tokom poslednje dve nedelje marta ove godine rast prodaje od čak 104% u odnosu na isti period lane. Ovakav rast je, kao i drugde u svetu, pre svega rezultat pojačane potrošnje zbog izbijanja pandemije korona virusa, navodi se u saopštenju agencije Nielsen, specijalizovane za merenje i analizu podataka.
U odnosu na ukupnu prodaju, neke kategorije proizvoda su u istom periodu zabeležile rast od preko 700%!
Kada je reč o hrani, u poređenju sa poslednje dve nedelje marta prošle godine, prodaja brašna je porasla ukupno za 764%, kvasca za 377,3%, a ulja za 290,4%. Prodaja proizvoda od papira beleži rast od 249%, a toalet papira za 392%. Brašno i toalet papr su međutim, daleko iza sebe ostavila dezinfekciona sredstva, čija prodaja je u ovom periodu porasla za neverovatnih 1184,2%! Rukavice beleže rast prodaje za 701,5%, a sapun je takođe postao izuzetno omiljen, sa rastom prodaje od 499.5%.
Potražnja se menjala s promenom situacije
Genaralno, znatno je uvećana prodaja dugotrajnih i svežih namirnica, sredstava za zaštitu zdravlja, proizvoda za domaćinstvo, proizvoda za bebe, ali onih namenjenih kućnim ljubimcima. Rast beleži i prodaja alkoholnih i bezalkoholnih pića, grickalica, pa čak i konfekcije. Među retkim proizvodima koji beleže pad prodaje u poređenju s prošlom godinom su kozmetička sredstva za održavanje automobila, što i ne čudi imajući u vidu mere koje zabranjuju kretanje i forsiraju rad od kuće.
Agencija Nielsen je identifikovala i promene u ponašanju potrošača shodno merama koje se donose u sprečavanju pandemije. U početku su se najviše kupovali proizvodi za održavanje opšteg zdravlja i zaštitu od virusa, poput rukavica i maski. Sa porastom broja zaraženih, usledilo je kupovanje dugotrajnih namirnica radi stvararnja zaliha i šireg asortimana proizvoda za zaštitu zdravlja. U drugoj polovini marta počela je da raste onlajn kupovina umesto odlaska u prodavnice, a sada je primetna i zabrinutost potrošača da ukoliko ovakva situacija potraje može doći do porasta cena u prodavnicama.