Home Promo Kvartalni rast prodaje i dobiti usprkos restrikcijama

Kvartalni rast prodaje i dobiti usprkos restrikcijama

by bifadmin

Proglašenje globalne pandemije i uvođenje restriktivnih mera na svim ključnim tržištima počeli su da utiču na poslovanje primarno kroz nemogućnost prodaje u HoReCa kanalu, ali negativni uticaji su anulirani povećanom potražnjom u domaćinstvima, prvenstveno Argete, Barcaffea i Grand kafe, Donata Mg, kao i apotekarskog lanca Farmacia

Atlantic Grupa je u prvom tromesečju 2020. ostvarila prihod od prodaje u iznosu od 170,8 miliona evra, što u odnosu na isto razdoblje prošle godine, izuzme li se uticaj dezinvesticija*, predstavlja rast od 12,2 odsto. Dobit iz poslovanja (EBIT) u ovom razdoblju iznosi 16,2 miliona evra i veća je za 15,4 odsto, dok je neto dobit u odnosu na prvi kvartal lane narasla 10,6 posto na 11,9 miliona evra.

“Tromjesečje je na svakom planu obeležila pre svega pandemija COVID 19, s kojom se svet još nije izborio, a s novim korona virusom i njegovim posledicama tek učimo da živimo i poslujemo. Neupitno je da ovo ima značajan uticaj i na nas, međutim do sada, osim prestanka prodaje u HoReCa kanalu i pada potrošnje u on-the-go i impulsnom segmentu, nismo imali drugog značajno negativnog uticaja na naše poslovanje. Štaviše, u prvom kvartalu ostvarili smo značajan organski rast, koji je najvećim delom posledica odličnih rezultata strateškog poslovnog područja (SPP) Delikatesni namazi, apotekarskog lanca Farmacia, poslovnog područja Donat Mg i SPP Kafa. Verujemo da će nam stabilna finansijska pozicija, istorijski najviši rezultati u 2019. godini, neupitna predanost Atlanticovih zaposlenih, koja je u ovoj situaciji posebno došla do izražaja, kao i snaga naših brendova, pomoći da prebrodimo ovu krizu s minimalnim negativnim posledicama“, komentarisao je predsednik Uprave Emil Tedeschi.

Najviše rasli Argeta, Farmacia i Donat Mg

Na ukupan rast prihoda od prodaje najviše su uticali Delikatesni namazi s rastom od 38,9 odsto i Donat Mg s rastom od 12,5 odsto. Kafa se sa 33,6 miliona evra prihoda od prodaje koji čine 19,7 odsto učešća u ukupnim prihodima ističe kao najveća pojedinačna kategorija. U prvom kvartalu je Kafa ostvarila rast od 5,4 odsto, najviše u sveže mlevenoj i instant kategoriji.

Među pojedinačnim tržištima najznačajniji je rast od 13,2 odsto ostvarilo tržište Slovenije, a slede BiH s 12,7 odsto i Hrvatska sa 6,9 odsto rasta. U ukupnoj prodaji sopstveni brendovi čine 62,8 odsto, a brendovi principala u distribuciji 27,3 odsto. Apotekarski lanac Farmacia koji u prva tri meseca beleži rast od 18,9 odsto čini 9,9 odsto ukupnog prihoda.

Donat Mg je početkom godine, s obzirom na specifičnu funkcionalnost i međunarodnu perspektivu, izdvojen kao zasebno poslovno područje iz SPP Pića, čiji je deo bio ranije.
Zaštita zdravlja zaposlenih, partnera i sugrađana

Iako se poslovanje Atlantic Grupe tokom većeg dela prvog tromesečja odvijalo uobičajeno, proglašenje globalne pandemije COVID 19 i uvođenje restriktivnih mera na svim ključnim tržištima sa ciljem prevencije širenja bolesti, počeli su da utiču na poslovanje kompanije u drugoj polovini marta meseca.

Negativni uticaj osetio se primarno kroz nemogućnost prodaje u HoReCa kanalu zbog zatvaranja hotela, restorana i kafića i u određenoj meri i na prodaju proizvoda namenjenih za konzumaciju izvan kuće i tzv. impulsnih proizvoda.

Ti negativni uticaji su istovremeno anulirani povećanom potražnjom i stvaranjem zaliha u domaćinstvima, prvenstveno Argete, Bakine tajne, ali i Barcaffea i Grand kafe, Donata Mg, dela slanog i slatkog Štark programa, Cedevite za konzumaciju kod kuće, proizvoda namenjenih održavanju lične higijene i čistoće te proizvoda koji se prodaju kroz Farmaciju.

Pročitajte i ovo...

Ostavite komentar