Home VestiEkonomija Kako je pandemija uticala na poslovanje majstora?

Kako je pandemija uticala na poslovanje majstora?

by bifadmin

U doba kada se ceo svet bori sa virusom i kada se mnoge firme bore za opstanak, mnogi se pitaju kako izgleda biti mali preduzetnik, odnosno majstor. Da li su klijenti odustali od radova ili ih naprotiv, više vremena koje provode kod kuće, motiviše da dodatno urede svoj životni prostor? Ivan Jevremović, majstor koji se bavi molerskim radovima, kaže da obim posla nije značajno smanjen i da su tokom karantinskih mera mnogi klijenti želeli da osveže prostor u kojem provode najveći deo dana. 

Kako izgleda posao majstora, kako je započeo i kako se bori sa novonastalom situacijom govori Ivan Jevremović, majstor sa portala utrenu.com. U kategoriji majstora, on je jedan od najbolje ocenjenih profesionalaca.

Jevremović otkriva koji su najveći izazovi sa kojima se suočava u svom poslu i da li je i kako novonastala situacija uticala na njegovo poslovanje. On je majstor koji je registrovan na portalu za izvođenje čak 8 usluga: adaptacija i renoviranje, krečenje i gletovanje, električar, majstor za sitne popravke, čišćenje i sređivanje, pranje tepiha, roletnar, vodoinstalater.

1. Recite nam, najpre, nešto o sebi i uslugama koje pružate?

„Ovim poslom (molerskim) sam počeo da se bavim pre 5-6 godina. Po struci sam strukovni menadžer proizvodnje, završio sam elektrotehničku školu. Poceo sam da se bavim prvo elektrikom i sitnim popravkama. Međutim, vremenom sam shvatio da na tržistu nema puno molera koji umeju da izađu u susret željama klijenata i koji želje klijenta mogu da prevedu u stvarnost. Tako sam počeo da učim molerski zanat od jednog prijatelja. Naravno, i dalje radeći i šve sto sam do tada radio. Vremenom sam dosta toga naučio ali nisam prestao da učim. I tako je počelo moje ozbiljnije bavljenje molerskim zanatom, ali sam se konstantno trudio da proširim ponudu i dodavaou svoju ponudu još neke usluge. Klijenti su to umeli da cene i tako sam dospeo na listu najbolje ocenjenih profesionalaca na portalu utrenu.com.“

2. Kakva su Vaša dosadašnja iskustva sa klijentima?

„Sto se tiče klijenata iskustva su različita ali uglavnom pozitivna. Bilo je situacija kada sam predlagao drugačija rešenja od onoga što klijent želi pa i po cenu toga da ponovo radim posao o svom trošku. Uglavnom su ljudi bili zadovoljni onim sto sam predložio i uradio. Ali kao što se kaže, “sto ljudi sto ćudi” – na nama majstorima je da želje klijenata pretvorimo u stvarnost.“

3. Kakva su Vaša iskustva sa portalom utrenu.com?

„Za portal sam cuo slučajno. Zapravo naleteo sam na reklamu i rekao – što da ne. Postavio sam svoj oglas i posle par dana javio se prvi klijent koji mi je dao i najvišu ocenu. I tako je krenula avantura na portalu koja i dalje traje. Dobro je što rad majstora ocenjuju direktno klijenti i što te ocene vide potencijalni klijenti kada se pošalje ponuda za posao.“

4. Koje situacije u Vašem poslu su najizazovnije?

„Najizazovnije su one kada klijent ne zna šta konkretno želi da uradi, a onda moram da iz razgovora izvučem suštinu i ono što klijent ne ume rečima da iskaže, i da to pretvorim u jedan lepo urađen enterijer.“

5. Da li je pandemija korona virusa uticala na Vaš posao i kako se nosite sa tim?

„Situacija sa virusom je donekle usporila posao ali ne značajno. Ljudi su želeli da osveže svoj životni prostor pogotovo u vreme kada je bilo ograničeno kretanje. Ukoliko poštujete mere zaštite i distanciranja klijenti to umeju da cene i da vas preporuče dalje.“

Iz razgovora sa Ivanom, kao i drugim profesionalcima, može se zaključiti da posao majstora nije pretrpeo značajne oscilacije. U ovom periodu ljudi su se fokusirali na svoj životni prostor i slobodno vreme iskoristili da ga urede na najbolji mogući način, bilo da je u pitanju značajna promena ili pak generalno čišćenje doma.

Foto: DarkmoonArt_de, Pixabay

Pročitajte i ovo...

Ostavite komentar