Home VestiEkonomija Početak prijema finansijskih izveštaja za 2020. godinu putem posebnog informacionog sistema Agencije za privredne registre

Početak prijema finansijskih izveštaja za 2020. godinu putem posebnog informacionog sistema Agencije za privredne registre

by bifadmin

Кorisnicima je od 20. januara 2021. godine omogućen pristup aplikaciji za dostavljanje izveštaja za statističke potrebe i finansijskih izveštaja sa propisanom dokumentacijom, odnosno izjave o neaktivnosti za 2020. godinu, kojim se obezbeđuje jedinstven postupak unosa, kontrole, potpisivanja i dostavljanja tih izveštaja.

Sva pravna lica i preduzetnici koji knjige vode po sistemu dvojnog knjigovodstva, saglasno zakonu o računovodstvu, dužni su da izveštaje za 2020. godinu dostave Agenciji za privredne registre (APR) isključivo u elektronskom obliku, potpisane kvalifikovanim elektronskim potpisom zakonskog zastupnika.

Od ove godine su obveznici dostavljanja izveštaja i stečajne mase nad kojima je nastavljen postupak stečaja u slučaju obustave ili zaključenja tog postupka nad stečajnim dužnikom, odnosno stečajne mase koje imaju svoj zasebni matični broj.

Кako poslednji dan za predaju izveštaja za statističke potrebe ove godine ističe u nedelju, 28. februara, prijem izveštaja biće omogućen zaključno sa 1. martom 2021. godine.

Na internet stranici www.apr.gov.rs, u okviru Registra finansijskih izveštaja nalazi se odeljak eDostavljanje finansijskih izveštaja za 2020. godinu, sa linkovima za Pretragu evidencije obveznika i pristup posebnom informacionom sistemu sa aplikacijom za sastavljanje i dostavljanje izveštaja, kojoj se pristupa preko Sistema za centralizovano prijavljivanje korisnika.

Agencija je objavila tehničko uputstvo za potpisivanje dokumenata

Putem linka Pretraga evidencije obveznika, korisnici treba da izvrše uvid u podatke o svakom pojedinačnom obvezniku, kao što su statusni i podaci o zakonskom zastupniku, veličina obveznika, obaveza vršenja revizije, računovodstvena regulativa, obrasci na kojima obveznik treba da sastavlja izveštaj. Obveznici treba da izvrše proveru ažurnosti podataka u evidenciji, dok se reklamacije, ukoliko postoje promene u podacima, upućuju na elektronsku adresu: obveznicifi@apr.gov.rs, dok obveznici, koji nisu registrovani u registrima Agencije, treba da prilože i dokaze koji potvrđuju istinitost svojih navoda iz reklamacije. Proveru podataka u evidenciji obveznika je potrebno izvršiti pre dostavljanja izveštaja za 2020. godinu, kako bi se što brže izvršile promene podataka u evidenciji i time omogućilo dostavljanje izveštaja u skladu sa važećim propisima.

Кako bi pružila pomoć obveznicima prilikom elektronskog sastavljanja i dostavljanja izveštaja za 2020. godinu, Agencija je objavila tehničko uputstvo za potpisivanje dokumenata i zahteva kvalifikovanim elektronskim potpisom i uputstvo za elektronsko plaćanje, kao i video uputstva o kreiranju zahteva, popunjavanju obrazaca, potpisivanju i ažuriranju dokumentacije, o plaćanju naknade, potpisivanju i dostavljanju izveštaja, uz detaljna korisnička uputstva za sastavljanje i dostavljanje svih vrsta izveštaja za 2020. godinu.

Za dodatne informacije, vezane za sve vrste izveštaja, korisnici se mogu obratiti na elektronsku adresu finizvestaji@apr.gov.rs, a za rešavanje tehničkih pitanja u vezi primene posebnog informacionog sistema Agencije i potpisivanja zahteva ili dokumentacije, korisnici se mogu obratiti na elektronsku adresu sd@apr.gov.rs.

Pročitajte i ovo...

Ostavite komentar