Američka Komisija za međunarodnu trgovinu potvrdila je sudijsku presudu kojom se južnokorejskoj kompaniji SK Innovation zabranjuje da uvozi baterije za električna vozila u SAD. Ona će od sada moći da uvozi samo sirovine za baterije koje će se sklapati na američkom tlu.
Iako se ovo čini kao nastavak žestoke globalne trke u proizvodnji litijum-jonskih baterija koje će očigledno donositi ogromne profite u budućnosti, u pitanju je ipak spor vezan za industrijsku špijunažu.
SK Innovation je naime otpužen da se okoristio poslovnim tajnama svog rivala kompanije LG Chem koje se tiču upravo proizvodnje baterija.
Zato su i sud, a potom i Komisija za međunarodnu trgovinu, zabranili kompaniji SK Innovation da prodaje svoje baterije za električna vozila u SAD narednih deset godina. Međutim, biće joj dozvoljeno da uvozi komponente za izradu baterija i drugih delova za kompaniju Ford, kao i za američku podružnicu Volkswagen-a. Takođe, moći će da popravlja ili vrši zamenu baterija u električnim vozilima kompanije Kia.
Ova zabrana bi mogla predstavljati ozbiljnu prepreku razvoju novih modela električnih automobila u SAD. Ona će primorati pojedine američke kompanije da potraže novog dobavljača, ali će možda imati i dalekosežnije posledice, ukoliko uzrokuje zatvaranje proizvodnog postrojenja južnokorejske kompanije u Džordžiji.
Foto: Pixabay