Turska kompanija Kentkart dobila je posao naplate karata i upravljanja vozilima javnog prevoza u Beogradu. Sekretarijat za javni prevoz doneo je odluku da ugovor nakon sprovedenog tendera poveri ovoj kompaniji, inače vlasniku preduzeća Apex Solution Technology, koji je i do sada upravljao sistemom BusPlus.
Ugovor je vredan 10,56 miliona dinara sa PDV-om. Grupu ponuđača koja je izabrana na tenderu čine kompanije Kentkart Southeast Europe Beograd, Kentkart Ege Elektronik Sanayi Ve Ticaret Anonim Sirketi i Kent Kart Anadolu Elektronik Sanayi Ve Ticaret Anonim Sirketi iz Istanbula u Turskoj.
Ugovor se, kako je ranije navedeno zaključuje na 13 godina, a dejstvo ugovora počinje 45. dana od dana zaključenja.
Novom partneru biće poverena eksploatacija i održavanje sistema za naplatu karata i upravljanje vozilima u javnom linijskom prevozu putnika u Beogradu. Predmet ugovora će obuhvatiti i održavanje hardvera (opreme) i softvera, kao i usluge vezane za funkcionisanje sistema – kontrola putnika, organizovanje prodajne mreže: prodaje karata i dopuna, izdavanje kartica i prateće usluge, kao i unapređenje postojećeg sistema, odnosno implementacija i unapređenje novog sistema.
Ponudu je dostavio i konzorcijum kompanija Bus Logic Požarevac i Penta iz Pule u Hrvatskoj, a ona je bila vredna 10,68 miliona. Ponuda ovog konzorcijuma odbijena je jer, kako se navodi „ponuđač nije u skladu sa zahtevima iz konkursne dokumentacije u ponudi dostavio sredstvo obezbeđenja za ozbiljnost ponude – bankarsku garanciju – original“.
– Ponuđač ne ispunjava finansijski i ekonomski kapacitet, ponuđač nije u poslednje dve finansijske godine (2018. i 2019) ostvario ukupni prihod u zbirnom iznosu od najmanje 1.000.000.000 dinara. Ponuđač, takođe ne ispunjava tehnički i stručni kapacitet – navodi se u odluci o dodeli ugovora.
Izmene u ugovoru
Zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić ranije je najavio i da je novim ugovorom, u odnosu na prethodni, predviđen manji procenat naknade za privatnog operatora od maksimalnih 7,92% umesto 8,53%.
Naveo je da je, osim manje provizije, predviđen i limit na zaradu privatnog partnera i dodao da, ukoliko prihodi od prodaje karata pređu 900 miliona dinara mesečno, privatni partner neće moći da dobije više od 3% provizije.
Od novog/starog partnera očekuje se i veći obim usluge – veći broj vozila (2.151 u odnosu na 1.853), veći broj kontrolora (300 kontrolora u odnosu na 200), veći broj prodajnih mesta za dopunu karata (minimum 1.500 u odnosu na 800), kao i duže radno vreme mesta za izdavanje personalizovanih kartica.
Foto:Pixabay