Home VestiEkonomija Nostalgija kao uspešna marketinška strategija

Nostalgija kao uspešna marketinška strategija

by bifadmin

Marketinška strategija koja se zasniva na nostalgiji za dobrim prošlim vremenima pokazala se kao veoma uspešna tokom velikih kriza. Zato bismo u 2021. godini mogli gledati još više reklama koje nas podsećaju na vreme kada smo smeli da se rukujemo i zagrlimo sa bližnjima, pa i da zapevamo u kafani. Ili, ako nismo veliki veseljaci, bar da samo sednemo u kafanu, bez pevanja.

Nekoliko studija koje su istraživale ponašanje konzumenata medijskih sadržaja saglasilo se da većina ljudi danas uživa u starim TV emisijama, filmovima i muzici, jer ih oni podsećaju na neka bezbrižnija vremena.

Taj trend su prepoznale i velike kompanije, pa su počele da ulažu u marketing koji se bazira na nostalgiji. Koka-kola je, primera radi, u martu pustila kampanju za svoje napitke za koju je iskoristila snimke sa starijih košarkaških NCAA turnira koji se tradicionalno održavaju u tom mesecu. Zahvaljujući novim tehnologijama, u rukama košarkaša koji su nekada igrali na ovim turnirima našli su se trenutno aktuelni napici, koje Koka-Kola upravo reklamira.

Lanac picerija Pica Hat je u marketinške svrhe iskoristio Pekmena, jednu od najstarijih kompjuterskih igrica. Njegova kampanja je interaktivna te su kupci ohrabreni da skeniraju kod sa kutije pice, igraju ovu igricu i podele svoje rezultate na društvenim mrežama.

Lanac brze hrane Burger King je pak uradio svoje prvo rebrendiranje u poslednjih 20 godina. Njegov novi logo sada neodoljivo podseća na onaj iz 70-ih, 80-ih i 90-ih. Ambalaže, uniforme zaposlenih i enterijeri lokala su u velikoj meri izmenjeni pa sada podsećaju na “starinske”.

Komentarišući ovakve poteze kompanija, psiholozi kažu da je ljudima u vremenima velikih nesigurnosti potrebno podsećanje da život može biti lep i bezbrižan, i da će oni koji uspeju da ih uvere da je to moguće bolje prolaziti kod kupaca.

Izvor: Latana.com

Foto: Pixabay

Pročitajte i ovo...

Ostavite komentar