Na početku pandemije prodaja šampanjca je značajno pala, međutim sada beleži veoma brz oporavak. Najzanimljliviji je podatak da rast prodaje ovog pića predvode potrošači koji ga nikada ranije nisu kupovali.
Mnoge prognoze govore da će nakon sumornog perioda pandemije uslediti raskošne, ekscesivne „lude dvadesete“ obeležene hedonizmom i blistavim zabavama, a prodaja šampanjca ukazuje na to da ovakva proročanstva nisu daleko od istine.
Kuća Moët Hennessy, šampanjski gigant koji u svom portfoliju ima brendove Moët & Chandon, Dom Pérignon, Ruinart i Veuve Clicquot, zabeležila je rast od 22% u prvom kvartalu 2021. u odnosu na 2020. Menadžeri ove kuće veruju da će globalna kampanja vakcnacije omogućiti brži povratak normalnom životu, uključujući i mogućnosti za susrete i slavlja sa prijateljima.
“Prošlu godinu obeležili su vrtoglavi usponi i padovi”, rekla je za Fortune An-Sofi Stok, potpredsednica za šampanjce u kući Moët Henessy, i dodala: “Na samom početku pandemije prodaja je drastično pala, jer su ljudi bili zaključani, i potpuno neizvesne budućnosti. Nikome nije bilo do slavlja”.
Novi kupci
Međutim, potom je usledio period kada su potrošači imali više novca na raspolaganju, jer nisu izlazili u restorane i barove, niti su putovali. To, uz eksplozivni rast onlajn prodaje i želju da se napravi restoranska atmosfera kod kuće, potpuno je promenilo prodajnu strukturu šampanjca. Stok kaže da čak 40 odsto rasta u prodaji dolazi od ljudi koji nikada ranije nisu kupovali šampanjac.
“Tokom pandemije videli smo da ljudi postaju sami svoji barmeni i šefovi. Okrenuli su se premijum brendovima kao što su naši šampanjci, da bi stvorili kod kuće onu specijalnu atmosferu koja se može iskusiti samo u restoranu ili baru. To je sada postala njihova druga priroda”, rekla je Stok, koja je navela i da od Nove godine postoji lep trend rasta prodaje šampanjca: ljudi su, kako ona smatra, želeli da dostojno proslave kraj veoma mučne godine, a trend se nastavio i nakon praznika.
Izvor: Vino & fino
Foto: Pixabay