U novembru će početi gradnja prve linije beogradskog metroa, koja će imati 21 stanicu i biti duga 21,1 kilometar.
Oko 90 odsto geoloških istražnih bušotina od 123 planiranih završeno je na trasi prve linije budućeg metroa, a laboratorijski je ispitano oko pedeset odsto. U zavisnosti od potreba buši se na različitim dubinama, tako da se na Banovom brdu išlo do 45 metara, koliko će i inače biti prosečna dubina budućeg metroa, dok su se na Dorćolu analize obavljale na oko 19 metara jer je tu planirana tolika dubina, navodi se na sajtu Grada Beograda.
Zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić istakao je da se geološka istraživanja rade da bi na osnovu toga kompanija „Pauer Čajna” mogla da projektuje mašinu „krticu” koja će kopati tunel prečnika deset metara.
„Tokom juna raspisujemo konkurs za prvih devetnaest metro stanica. Inače, prva linija metroa imaće 21 stanicu, na ukupnoj dužini od 21,1 kilometar, a u projektovanje će biti uključene naše mlade arhitekte. Takođe, trenutno se radi i katastar rizika, što znači da se na čitavoj trasi snima svaka zgrada kako bismo znali kakvi su im temelji i u kakvom su stanju. Sa kompanijom ‘Ežis’ vrlo brzo treba da potpišemo ugovor za projektovanje druge linije i za idejno rešenje treće linije“, rekao je Vesić.
On je dodao i da će druga linija metroa imati 21 stanicu na ukupnoj dužini od 19,2 kilometra, dok će treća linija imati ukupno 20,8 kilometara i takođe 21 stanicu. Druga linija će počinjati u Železničkoj stanici „Zemun”, a završavaće se u Mirijevu, a plan je da treća linija ide od Bloka 72 do Banjice 2.
Ubrzano se radi eksproprijacija na Makiškom polju, dodao je Vesić, podsećajući i da je usvojen Zakon o metrou, te da se sada usvajaju podzakonski akti. U oktobru bi trebalo da bude usvojen Plan generalne regulacije šinskih sistema.
Plan je i da se BG vozom povežu prigradske opštine sa gradom, a u ovom trenutku postoje sledeće linije: Batajnica–Ovča oko 31 kilometar, Resnik–Ovča oko 36 kilometara, Mladenovac–Ovča 62 kilometra i Lazarevac–Ovča 68 kilometara.
„To je ukupno 197 kilometara i 104 polaska dnevno. Kada budemo napravili nove linije, imaćemo 223 kilometra i 76 stanica. Gradimo dva mosta, depo, duple koloseke prema Lazarevcu i Mladenovcu. Suština je da će građani ‘u špicu’ na svakih 20, 25 minuta imati voz do centra Beograda, a ‘van špica’ na 45 minuta do sat vremena. To će značiti da Beograd postaje jedna celina i da građani mogu da žive u tim opštinama a da rade u gradu i obratno“, istakao je Vesić.
Izvor: Energetski portal
Foto: Pixabay