Home VestiIT i nauka Hibridna radna okruženja: Budućnost koju želimo ili ne

Hibridna radna okruženja: Budućnost koju želimo ili ne

by bifadmin

Sastanci su se promenili i to po svoj prilici – nepovratno. Sedenje oko stola koje se nekada podrazumevalo, sada je postalo nepotrebno. Nedavna istraživanja, iz juna i marta 2021, pokazuju da 98% zaposlenih veruje da će svi sastanci u budućnosti uključivati bar jednog učesnika koji će biti prisutan onlajn. To podrazumeva da onlajn sastanci moraju da postanu suštinski deo korporativne prakse i kulture.

Ono što je pandemija Covid-19 samo ubrzala, budući da je trend već i pre toga bio neminovan, sada se pojavljuje kao novo stanje stvari na koje moramo što pre da se adaptiramo. Digitalni nomadi više nisu samo programeri koji sede na egzotičnim plažama i odande pišu kod, već praktično svi mi. U toj jednačini samo je definicija posla i radnih zadataka konstanta a sve ostale okolnosti, uključujući i vreme i mesto rada – su varijabilne. Radno okruženje sada formira niz nematerijalnih elemenata kao što su informacije i njihova povezanost kao i tehnološko okruženje u kome se razmena informacija obavlja.

Istraživanja ukazuju da 57% ispitanika smatra da će ubuduće (a pod tim se podrazumeva trajna transformacija procesa rada) – manje od 10 dana biti prisutni u kancelariji. Ta pojava čije razmere mogu da variraju od kolektiva do kolektiva ali u svakom od njih postoji u nekoj meri, podrazumeva da je potrebna velika fleksibilnost kako bi se proces rada prilagodio okolnostima a ne obrnuto, kao što je bilo do sada. Ukoliko uzmemo u obzir da sa cloud platformama više ni vaš laptop zapravo nije vaše radno mesto – već samo terminal za pristup podacima, jasno je da sve emotivne veze sa fizičkim stvarima i pojmovi kao što su: moja kancelarija, moj radni sto, moja šolja za kafu, moj kompjuter… – predstavljaju davnu prošlost.

Moramo međutim da se suočimo i s otuđenjem, koje nužno prati svaki korak dalje u virtuelizaciju radnog mesta. 49% posto ispitanika tvrdi da se oseća izolovano kada radi od kuće a zatim slede i komentari koji ukazuju da je teško održati visok stepen kompanijske kulture kao, što je posebno iritirajuće, da skoro 90% zaposlenih ima neku vrstu tehničkih problema prilikom rada onlajn. U situaciji u kojima kućne i porodične okolnosti home office pristupa, mogu biti faktor smetnje a vama puca veza na sastanku – to može da, na duže staze, izazove frustraciju i smanjene rezultate rada. Jednostavno je pravilo da ako od zaposlenog očekujete efikasnost i rezultate – onda i formirate radno okruženje u kome su te vrednosti jasno komunicirane. Isto važi i za virtuelna okruženja.

U tom smislu, i za poslodavca i za zaposlenog, postaje ključno važno pitanje (zapravo više njih) – kako organizujem svoje hibridno radno okruženje, koju platformu koristim i kako regulišem pouzdanost veze i sigurnost podataka.

Upravo zato je Webex platforma, koja je prošle godine doživela ogroman rast upotrebe – kompletno prepakovala funkcionalnosti i dizajn, stvarajući paket alata koji se koristi lako i jednostavno.

Webex vam dakle neće pomoći u lakšem rukovođenju timovima i rešavanju međuljudskih problema – ali će pomoći da ti timovi sastaju se i rade bolje, lakše i jednostavnije. Neće pomoći da vam onaj zaposleni koji inače uvek kasni na sastanke – kasni manje ali će zato svima ostalima učiniti hibridni rad efikasnijim i jednostavnijim. Ostalo je, kao i uvek do sada – na vama.

Vreme je da se borimo za kvalitet našeg radnog mesta. Makar bilo i hibridno.

https://www.webex.com/hybrid-work.html

Foto: Pixabay

 

Pročitajte i ovo...

Ostavite komentar