Austrijska Rail Cargo Group (deo OBB), jedna od vodećih železničkih kompanija u Evropi, poslednji tekst na svom blogu, u sekciji Portreti zemalja, posvetila je predstavljanju Srbije. Kako naša zemlja izgleda iz ugla austrijske železničke kompanije? Sajt Pluton logistic preneo je ovaj tekst u celini.
U njemu se konstatuje da je Srbija bitna tranzitna zemlja za evropske države, jer nekoliko evropskih transportnih koridora prelazi preko njene teritorije. Najvažniji od njih je Koridor 10, koji povezuje Centralnu Evropu sa Jugoistočnom Evropom i Bliskim istokom. Koridor 10, sa svojom železničkom prugom dugom 2.528 km, takođe je značajna veza za OBB Rail Cargo Group.
Dalje, Austrijanci pišu da je kod nas, za razliku od ostalih zemalja Zapadnog Balkana, veoma zastupljena industrija i to ponajviše automobilska, mašinska i hemijska. A zahvaljujući plodnoj zemlji i umerenoj klimi Srbija ima veliki poljoprivredni potencijal. Sve ovo znači da ima i šta da izvozi.
Ali, nažalost, naša železnička mreža je u lošijem stanju od putne, što je razlog za obnovu duž panevropskog transportnog Koridora 10, koja je trenutno u toku.
Pomoću veze TransFER Budimpešta-Balkan, RCG već godinama nudi železničku logističku vezu između zapadnoevropskih ekonomskih centara i zemalja Južne i Jugoistočne Evrope. Redovan železnički prevoz obavlja se u pojedinačnim vagonima, grupama vagona ili blok vozovima, ka Bugarskoj, Makedoniji, Grčkoj i Srbiji.
Nacionalno železničko preduzeće Železnice Srbije (ŽS) vodilo se kao javno preduzeće do 2011. godine, kada je transformisano u akcionarsko društvo. Kao zvanična zemlja kandidat za članstvo u EU, srpska saobraćajna politika mora da se podvrgne određenim prilagođavanjima.
Otvaranje železničkog tržišta jedna je od kritičnih tačaka koje se moraju poboljšati. Početkom 2018. godine, uz državne Železnice Srbije, na železničko tržište ušle su još tri kompanije, ali je stav Evropske unije da su potrebni dalji napori na liberalizaciji tržišta.
Ceo tekst možete pročitati na sajtu Pluton logistic.
Foto: Pixabay