Home VestiEkonomija MOL Grupa kupuje maloprodajnu mrežu kompanije OMV u Sloveniji

MOL Grupa kupuje maloprodajnu mrežu kompanije OMV u Sloveniji

by bifadmin

MOL Grupa kupuje 92,25% udela u kompaniji OMV Slovenija d.o.o sa 120 servisnih stanica i veleprodajnim poslovanjem. Ovo je njena treća takva akvizicija u poslednja tri meseca.

MOL Grupa postigla je dogovor sa kompanijom OMV da od direktnog akcionara OMV Downstream GmbH kupi udeo od 92,25% u kompaniji OMV Slovenija d.o.o, u kojoj INA već poseduje manjinski udeo od 7,75% kapitala. Kupoprodajna cena iznosi 301 miliona evra.

Transakcija uključuje 120 servisnih stanica širom Slovenije. U okviru OMV Slovenija d.o.o posluju tri brenda: OMV (108), Euro Truck (4) i Avanti/Diskont (8). MOL Grupa i INA postaće stoprocentni vlasnici i veleprodaje kupljene kompanije.

Sa 48 servisnih stanica MOL-a i 5 servisnih stanica u Sloveniji pod brendom INA, MOL Grupa je trenutno treći igrač na tržištu maloprodaje.

Ovaj dogovor je u skladu je sa ažuriranom dugoročnom strategijom „SHAPE TOMORROW 2030+” koja posebnu pažnju poklanja razvoju segmenta „Consumer Services“.

Akvizicija OMV Slovenija treći je najavljeni poslovni sporazum od februara 2021. godine kada je MOL Grupa ažurirala svoju dugoročnu strategiju. Na putu da ispuni postavljene ciljeve, MOL Grupa nedavno je objavila kupovinu 100% kompanije Normbeny+z Slovakia s.r.o od strane Slovnaft, članice MOL Grupe, koja uključuje 16 servisnih stanica u Slovačkoj koje posluju pod okriljem brenda Lukoil. MOL je takođe sklopio sporazum sa Marché International AG o kupovini kompanije u okviru koje u Mađarskoj posluje 9 restorana pod Marché brendom.

MOL će se još širiti po Centralnoj i Istočnoj Evropi

„Ovaj korak u skladu je sa našim strateškim ciljevima da dalje proširimo našu mrežu servisnih stanica na postojećim i novim tržištima u Centralnoj i Istočnoj Evropi. Cilj MOL Grupe do 2025. godine jeste da ima 2.200 servisnih stanica, ili možda i više, ako se ukaže još dobrih prilika. Verujem da segment „Consumer Services“ ima odličan potencijal u okviru tranzicije na polju energije,“ rekao je tim povodom predsednik Uprave i izvršni direktor MOL Grupe Zsolt Hernadi.

U ovom trenutku MOL Grupa ima 1.941 servisnu stanicu u 9 zemalja pod različitim brendovima: 466 u Mađarskoj, 434 u Hrvatskoj, 304 u Češkoj, 254 u Slovačkoj, 243 u Rumuniji, 106 u Bosni i Hercegovini, 70 u Srbiji, 53 u Sloveniji i 11 u Crnoj Gori. MOL Grupa je tržišni lider u Mađarskoj, Hrvatskoj, Slovačkoj i Bosni i Hercegovini, drugi najveći učesnik na tržištu u Češkoj i treći po veličini u Sloveniji, Rumuniji i Crnoj Gori.

Foto: MOL

Pročitajte i ovo...

Ostavite komentar