Danski startap pod imenom Corti koristi veštačku inteligenciju kako bi Hitnoj pomoći omogućio da proceni koliko je stanje pozivaoca hitno, i time sprečava rasipanje ljudskih resursa na manje opasne slučajeve u korist onih kojima je život ugrožen.
U pitanju je “digitalni asistent” koji radi paralelno sa dispečerima koji se javljaju na telefon u Hitnoj pomoći. Ovaj softver automatski analizira govor pozivaoca i po njegovom glasu procenjuje da li lekarski tim treba poslati bez odlaganja ili ga usmeriti na drugi, važniji zadatak.
Da bi uspešno analizirao sve glasove koji se javljaju softver je morao prethodno da prikupi milione poziva Hitnoj pomoći, kao i podatke koliko su pozivaoci bili ugroženi u tom trenutku. Ovaj softver fokusiran je na ljude koji preživljavaju srčani udar, jer kod njih minuti odlučuju o životu i smrti, i zato je važno na vreme poslati ekipu Hitne pomoći.
Kako softver može da utvrdi da li neko preživljava srčani udar?
Corti se od 2014. godine koristi u Kopenhagenu kao važna alatka u određivanju prioriteta za Hitnu pomoć. Pomenute godine je testiran na 161.000 poziva i ispostavilo se da je u 93 odsto slučajeva tačno procenio da su pozivaoci životno ugroženi. S druge strane, ljudi, iskusni dispečeri, imali su tačne procene u 73 odsto slučajeva.
Ovaj softver raspolaže ogromnim brojem podataka koje u kratkom vremenskom intervalu upoređuje sa podacima prikupljenim iz prethodnih poziva. Naime, postoje određeni šabloni disanja ali i određen tonalitet glasa kod osoba koje preživljavaju srčani udar. Njih prilikom razgovorima sa dispečerima, “sluša” i pomenuti softver i traži “poklapanja”. Kada utvrdi da je pacijent životno ugrožen, softver o tome obaveštava dispečera a on šalje ekipu na teren.
Izvor: Biznis Insajder
Foto: Pixabay