Industrija hrane, koja koristi oko 70% sveže vode na planeti, je nepripremljena za njene nestašice koje svetu tek predstoje, stoji u najnovijem izveštaju neprofitne organizacije Ceres. Ovo pitanje trebalo bi da bude prioritetno kompanijama zato što se, prema prognozi UN, do 2050. očekuje rast potrošnje vode od 20% do 30%.
U izveštaju su analizirani strategije i planovi 38 velikih proizvođača hrane i pića. Od mogućih 100 poena za pripremljenost za suočavanje sa ovim problemom, one su u proseku imale 45 poena.
Samo nekoliko kompanija se dobro kotiralo na ovoj listi. Najviši skor među njima imala je Koka-Kola (90 poena), a slede je Unilever i proizvođač pića AB InBev, sa po 83 poena.
Za ovakav rezultat Koka-Kola može da zahvali konstantnom radu na smanjenju potrošnje vode kroz njenu ponovnu upotrebu ali i ulaganje u unapređenje njenih izvora.
S druge strane, među onima koji su najmanje pripremljeni za nestašice vode nalazi se nekoliko proizvođača mesa, koji svi imaju ispod 12 poena. Ovo ne čudi, budući da proizvodnja mesnih i drugih životinjskih proizvoda u totalnoj potrošnji vode na planeti učestvuje sa 27% i čini se da se neće smanjivati.
Istraživači Ceresa su takođe došli do podatka da se ukupno 71% kompanija kroz svoje poslovne planove i investicije bavi rizicima povezanim sa nestašicom vode, ali mnogima od njih ovo pitanje nije prioritetno.
U izveštaju se zaključuje da su u ovoj oblasti najkritičniji poljoprivredni proizvođači, koji troše najviše sveže vode za negu biljaka i prehranu stoke.
Foto: Pixabay