Japan je proizveo vodonično gorivo kao glavni izvor čiste energije za dostizanje neto nulte emisije štetnih gasova. Najveća japanska železnička kompanija „East Japan Railway“ počeće sledećeg meseca sa test vožnjom prvog voza na vodonik, u okviru nastojanja te zemlje da do 2050. postane CO2 neutralna.
Razvoj voza Hibari koštao je oko četiri milijarde jena ili 35 miliona dolara, a može da pređe razdaljinu do 140 kilometara pri maksimalnoj brzini od 100 km/h sa jednim punjenjem vodonika, izveštava Blumberg.
„East Japan Railway“, koji je razvio voz u partnerstvu sa Tojotom i Hitačijem, planira da zameni svoju dizel flotu lokomotivama Hibari i da ih ponudi na izvoznim tržištima. Komercijalne usluge novog voza trebalo bi da počnu 2030. godine.
Japan je proizveo vodonično gorivo kao glavni izvor čiste energije za dostizanje neto nulte emisije štetnih gasova.
Vlada je saopštila da ima za cilj da poveća potrošnju vodonika na 20 miliona tona do 2050. godine, a energetske kompanije, kao što su Ivatani korporacija i Kavasaki Hevi Indastris, pokušavaju da izgrade lance snabdevanja vodonikom kako bi snizile njegovu cenu.
Evropa je bila pionir sa vozovima na vodonik, pri čemu je Nemačka 2018. uvela prvi takav voz na svetu koji je proizvela kompanija Alstom. Takođe, Simens i Dojče Ban rade na razvoju novih regionalnih vozova s pogonom na vodonik i specijalnih stanica za gorivo, čije će testiranje, kako se najavljuje, početi 2024. godine.
Izvor: Telegraf.rs
Foto: Pixabay