Rat u Ukrajini je na kratko poremetio tržište onlajn kupovine na Starom kontinentu, ali se sada ono vraća u normalu, pokazuje istraživanje rađeno u Sloveniji, Hrvatskoj, Srbiji, Češkoj Republici, Slovačkoj i Mađarskoj.
Posle nekoliko meseci stagniranja, u svim analiziranim državama Idealno.rs uočava znatno povećanje potražnje u generalno najviše pretraživanim kategorijama proizvoda u sezoni, poput baštenskog alata, letnjih automobilskih guma, ali i televizora, mobilnih telefona… Podaci pokazuju da se nakon osetnih turbulencija, stagnacije pa i pada potražnje uzrokovanog spoljnim faktorima, tržište e-trgovine ubrzano vraća u svoje uobičajene okvire.
Kod srpskih potrošača je ta sličnost u pretraživanjima u odnosu na druge države Srednje i Istočne Evrope bila najočitija u kategorijama kosilica, za kojima je potražnja porasla 52% u samo nedelju dana, kao i motokultivatora, koji su bili 40% traženiji nego sedam dana ranije. Dve pomenute kategorije bile su među najtraženijima i kod naših suseda: u Sloveniji je potražnja za kosilicama bila u rastu od 46%, dok je potražnja za aku bušilicama porasla čak 77%. Slično zanimanje primećeno je i kod hrvatskih potrošača, koji su zabeležili rast potražnje za kosilicama od 40%, a kod kojih je uočljivo i znatno povećanje potražnje za televizorima – čitavih 50%.
Sličnu situaciju pokazuju i podaci o pretraživanjima kod čeških, slovačkih i mađarskih potrošača. Mobilni telefoni, televizori, automobilske gume, baštenski alat neki su od najtraženijih proizvoda u svim pomenutim državama. Mala anomalija u poređenju sa ostalim analiziranim zemljama uočena je u Češkoj i Slovačkoj, gde je u poslednjih sedam dana eksplodirala potražnja za šporetima – u Slovačkoj su bili traženiji čak 473% više nego nedelju dana ranije, a u Češkoj gotovo jednako, visokih 417%. Pretpostavka je da je to ogromno povećanje potražnje posledica prilagođavanja potrošača visokim cenama energenata, koje nisu zaobišle ni te dve republike.
Izvor: Idealno.rs
Foto: Pixabay