Atlantic Grupa je tokom prvog tromesečja 2022. godine zabeležila prihod od prodaje u iznosu od 185,5 miliona evra, što u odnosu na isti period lane predstavlja rast od 11,3 odsto. Dobit pre kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) iznosi 24 miliona evra, što je 7,1 odsto više nego u prvom kvartalu 2021., a sličan rast od 7,2 odsto ostvarila je i neto dobit koja iznosi 12,1 miliona evra.
Početak godine obeležilo je izbijanje ratnog sukoba u Ukrajini, no prodajom brenda dečje hrane Bebi u 2021. godini, Atlantic Grupa je značajno smanjila izloženost u Rusiji i na ostalim ZND tržištima te ratna zbivanja nemaju direktni, materijalno značajan uticaj na poslovanje kompanije.
“Atlantic Grupa je u prvom kvartalu 2022. godine ostvarila značajan rast prihoda i profitabilnosti, uprkos svim izazovima s kojima se suočavamo. Rast prihoda primarno je odraz odličnih prodajnih rezultata sopstvenih i principalskih brendova, zahvaljujući boljoj epidemiološkoj situaciji na svim tržištima i popuštanju protivpandemijskih mera, posebno u HoReCa kanalu. Deo porasta prihoda odnosi se takođe, na povećanje prodajnih cena zbog značajnog poskupljenja ključnih sirovina, pakerskog materijala, energenata i usluga. Nastavljamo pažljivo da pratimo razvoj situacije i preduzimamo sve raspoložive mere za smanjenje rizika u novonastalim okolnostima. Očekujemo da će nastavak 2022. godine biti izazovan, a naši osnovni prioriteti ostaju da obezbedimo nesmetanu proizvodnju i snabdevanje naših kupaca i potrošača, održavanje pune zaposlenosti i daljnje ulaganje u zaposlene, kao i društvena odgovornost u najširem smislu”, istakao je predsednik Uprave Atlantic Grupe Emil Tedeski.
Farmacia, Pića i Kafa prednjače u rastu, širi se distribucija
Najveći rast od 22,7 odsto ostvarilo je strateško poslovno područje Pića, čiji je vodeći brend Cedevita, dok je apotekarski lanac Farmacia ostvario izuzetan rast od 20,6 odsto, a dvocifrenim stopama od 15,1 odsto raslo je i Strateško poslovno područje Kafa. S prodajom u iznosu od 38,1 miliona evra i nosećim brendovima Grand kafa i Barcaffe, kafa se ističe kao pojedinačno najveća kategorija Atlantic Grupe sa učešćem od 20,6 odsto u ukupnom prihodu.
U distribucijskom poslovanju u prvom kvartalu prednjače Slovenija s rastom od 12,1 odsto, Hrvatska s rastom od 11,3 odsto i Srbija koja je rasla 10,7 odsto. Na krilima odlično odrađenog distribucijskog posla širi se i distribucijski portfolijo, prije svega saradnjom s novim principalom Intersnack (Chio) u Srbiji, kao i najavom proširenja uspešne saradnje s Red Bullom u Srbiji i na područje Severne Makedonije. Principalski brendovi u ukupnoj prodaji Atlantic Grupe učestvuju sa 26,9 odsto, sopstveni brendovi sa 62,7 odsto, a Farmacia čini 10,4 odsto prihoda od prodaje.
Od važnijih korporativnih događanja, treba istaći da je Nadzorni odbor kompanije u januaru proširen s dotadašnjih sedam na devet članova, a sastav ovog tela pojačali su dr. Vesna Nevistić, iskusan stručnjak u području bankarstva, procesa restrukturiranja i korporativnog razvoja, kao i Zoran Vučinić, dokazani globalni menadžer s izuzetno uspešnom međunarodnom karijerom na području robe široke potrošnje.