Od 1. novembra 2022. godine izdavanje energetskih dozvola se digitalizuje, što znači da će se zahtevi za istu podnositi preko portala eUprave.
Da podsetimo, energetska dozvola je akt nadležnog državnog organa koji se pribavlja za izgradnju energetskih objekata i postrojenja koii se koriste za proizvodnju, transport ili distribuciju energije (toplotna, električna itd.).
Među dokumentima koja će se, na osnovu novog pravilnika, dostavljati elektronskim putem su zahtevi kojima se pokreće postupak:
- zahtev za izdavanje, produženje, izmenu ili ukidanje energetske dozvole,
- zahtev za izdavanje, izmenu ili ukidanje licence za obavljanje energetske delatnosti,
- zahtev za izdavanje ili izmenu saglasnosti za skladištenje i snabdevanje za sopstvene potrebe.
Administrativna taksa za zahtev za izdavanje rešenja i za izdavanje rešenja će se plaćati elektronskim putem preko portala eUprava, a podnosilac zahteva će rešenja i druga dokumenta dobiti u Jedinstveni elektronski sandučić, koji je otvoren nakon registracije na eUpravi.
Izuzetak su strana pravna lica, pa dokumenti i podnesci koje dostavlja strano pravno lice. Oni zahteve dostavljaju u papirnoj formi, predajom na adresu pisarnice nadležnog organa ili preporučenom pošiljkom putem poštanskog operatora.
Izvor: eKapija
Foto: Pixabay